اعزام 610 مبلغ برای ایام محرم و صفر در زنجان
کد خبر: 3995784
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

اعزام 610 مبلغ برای ایام محرم و صفر در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در ایام محرم و صفر 610 مبلغ برای ترویج شعائر دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

اعزام 610 مبلغ برای ایام محرم و صفر در زنجانحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان در ایام محرم و صفر، اعزام مبلغان به مناطق مختلف برای ترویج شعائر دینی است؛ چراکه در این ایام مطالبه بیشتری از طرف مردم فراهم است.

وی با اشاره به اینکه اعزام‌ مبلغان در قالب اعزام تبلیغی، توزیعی و عمومی انجام می‌شود، ابراز کرد: در مجموع 610 مبلغ در سطح استان اعزام شده است که از این تعداد 350 نفر اعزام عمومی، 180 نفر اعزام توزیعی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و تعداد 80 نفر امامان روستا و امامان پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی هستند.

این مسئول یادآور شد: قبل از اعزام چندین جلسه توجیهی و آموزشی حضوری و مجازی در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئات و مردم و همچنین هماهنگی در خصوص برنامه‌های اجرایی دهه اول محرم برای مبلغین برگزار شد تا گامی در راستای بهتر برگزار شدن اقامه عزای ابا عبدالله (ع) باشد.

احمدی بیان کرد: تبلیغ و تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا، اقامه نماز جماعت و بالاخص نماز ظهر عاشورا، بیان احکام و تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در جامعه، اجرای برنامه‌های سخنرانی و عزاداری با رعایت مسائل بهداشتی، اجرای پویش همدلی و مواسات، شناسایی و پیگیری بخشی از مشکلات مردم بخشی از وظایف مبلغین اعزامی تعیین شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه امروز درگیر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری است، مبلغان در کنار عزاداری‌های سنتی، مباحثی که ناظر به آسیب‌های اجتماعی باشد را در منبرها مطرح می‌کنند تا آگاهی خانواده‌ها و نسل نوجوان و جوان در این زمینه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه ۶ برنامه راهبرد برای تبیین اسلام ناب محمدی تدوین شده است، تصریح کرد: مردمی‌سازی تبلیغ برای قرارگیری هر کدام از اقشار در قامت یک مبلغ، توسعه عقلانیت در شبکه فرهنگی اسلامی، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی، ولایت ‌پذیری و استکبار‌ستیزی و تربیت نسل تحول‌خواه از جمله این راهبردها است.

انتهای پیام
captcha