محدود کردن شهریار به جغرافیای استانی ظلم در حق این شاعر است
کد خبر: 3996098
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
محمدرضا پورمحمدی:

محدود کردن شهریار به جغرافیای استانی ظلم در حق این شاعر است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: محدودکردن استاد شهریار به جغرافیای استان ظلم در حق این شاعر بزرگ است و متأسفانه در سال‌های گذشته اهتمامی که در سطح ملی باید اتفاق می‌افتاد برای برگزاری این مناسبت وجود نداشته است.

محدود کردن شهریار به جغرافیای استانی ظلم در حق این شاعر استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 17 شهریورماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت سالروز درگذشت استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی، با بیان اینکه استاد شهریار تنها متعلق به تبریز، آذربایجان و ایران نیست بلکه یک شاعر پرآوازه بین‌المللی است، گفت: محدودکردن شهریار به جغرافیای استان ظلم در حق این شاعر بزرگ است و متأسفانه در سال‌های گذشته اهتمامی که در سطح ملی باید اتفاق می‌افتاد برای برگزاری این مناسبت وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی مراسم امسال باید درخور و شایسته استاد شهریار و در شأن روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار شود و کاستی‌های برنامه‌های سال‌های گذشته هم برطرف شود.

پورمحمدی، با اشاره به برگزاری جایزه ادبی شهریار توسط دانشگاه تبریز در سال‌های گذشته گفت: از طریق این مراسم شهریار پژوهان منطقه از ترکیه و جمهوری آذربایجان و گرجستان شناسایی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی، بزرگداشت استاد شهریار و مطرح کردن توانمندی‌هایمان در گسترده ادب فارسی است که باید در حوزه جغرافیای قفقاز صورت گیرد و با توجه به وضعیت کرونایی به برگزاری مراسم مختلف در فضای مجازی نیز توجه جدی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه پرونده تبریز برای ثبت به‌عنوان شهر خلاق ادبیات در یونسکو مورد پذیرش قرار گرفته و در حال بررسی است، گفت: در اثبات قدمت ادبیات این شهر، اشاره به این نکته که در مجموعه تاریخی «مقبره الشعرا» بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف بزرگ آرمیده‌اند کفایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha