توزیع 20 هزار پرس غذای گرم از ابتدای محرم در زیرکوه
کد خبر: 3996650
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

توزیع 20 هزار پرس غذای گرم از ابتدای محرم در زیرکوه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه گفت: 20 هزار پرس غذای گرم از ابتدای ماه محرم تاکنون به ارزش 300 میلیون ریال در این شهرستان توزیع شده است.

توزیع 20 هزار پرس غذای گرم از ابتدای محرم در زیرکوهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه، 20 شهریورماه، اظهار کرد: وقف یک احسان ماندگار است و می‌تواند از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه موقوفات می‌توانند در قالب‌های مختلف به نفع جامعه باشند، افزود: وقف یک چشمه همیشه جاری است و این خیر همواره و در همه ایام در کارهای اعتقادی و زیربنایی مردم تأثیرگذار بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با اشاره به طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: این طرح همزمان با آغاز ماه محرم در چهار بقعه متبرکه شهرستان زیرکوه برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) و اجرای نیات واقفین برگزار شد.

مختاری بیان کرد: در راستای اجرای این طرح همایش «احلی من العسل» در دو بقعه متبرکه و مراسم «شیرخوارگان حسینی» در سه بقعه متبرکه شهرستان زیرکوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه 20 هزار پرس غذای گرم از ابتدای ماه محرم تاکنون به ارزش 300 میلیون ریال در این شهرستان توزیع شده است، افزود: طی این مدت هفت هزار ماسک به ارزش 40 میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط بین عزاداران و نیازمندان توزیع شده است.

وی به طرح «شمیم حسینی» اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح 200 سبد غذایی به ارزش 600 میلیون ریال با کمک خیرین و از محل درآمد موقوفات مرتبط بین نیازمندان شهرستان زیرکوه از ابتدای ماه محرم تاکنون توزیع شده است.

مختاری بیان کرد: در مجموع از ابتدای ماه محرم تاکنون از محل نیات واقفین و کمک خیرین اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال هزینه شده است و کمک به نیازمندان تا پایان ماه صفر در راستای اجرای طرح «شمیم حسینی» و «بصیرت عاشورایی» ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه با بیان اینکه 548 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، یادآور شد: از این تعداد 95 موقوفه با نیت ماه محرم و صفر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
captcha