تظاهرات در بخش‌های مختلف فلسطین اشغالی در حمایت از زندانیان
کد خبر: 3996763
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

تظاهرات در بخش‌های مختلف فلسطین اشغالی در حمایت از زندانیان

شامگاه شنبه و پس از دستگیری زندانیان، چندین تظاهرات‌ در سراسر کرانه باختری اشغالی در همبستگی و حمایت از زندانیان در زندان‌های اسرائیل در سراسر کرانه باختری اشغالی صورت گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه اخبار قدس،  تظاهرات‌کنندگان در 8 نقطه و پست‌های نگهبانی با اشغالگران اسرائیلی درگیر شدند. این تجمعات پس از دستگیری مجدد اسرای فلسطینی صورت گرفت که چند روز پیش در عملیاتی خارق‌العاده از زندان امنیتی جلبوع گریخته بودند.

در منطقه باب الزاویه در مرکز شهر الخلیل، درگیری بین ساکنان و نیروهای اشغالگر اسرائیل، در ایست بازرسی نظامی در ورودی خیابان الشهدا آغاز شد.

در رام‌الله، درگیری با نیروهای اشغالگر در ورودی شمالی شهر البیره در نزدیکی شهرک بیت ایل واقع در سرزمین فلسطین، پس از تظاهراتی صورت گرفت که در خیابان‌های رام الله در حمایت و پشتیبانی از شش زندانی قهرمان و دستگیری مجدد چهار نفر از آن‌ها انجام شد.

درگیری‌ها با اشغالگران اسرائیل در نزدیکی ورودی عنبتا در شرق طولکرم و نزدیک ایست و بازرسی شمالی شهر قلقیلیه و همچنین در روستای قریوت، در جنوب نابلس و در نزدیکی ورودی شمالی شهر بیت لحم آغاز شد و در نقاط دیگری از جمله نزدیک ایست و بازرسی حواره در جنوب نابلس تداوم یافت.

در جریان درگیری‌ها، اشغالگران برای سرکوب معترضان از گاز اشک‌آور، گلوله‌های صوتی و پلاستیکی استفاده کردند.

صبح امروز، پس از دستگیری مجدد چهار زندانی، گروه‌های مختلف خواهان برگزاری تجمعات گسترده در نقاط تماس با نیروهای اشغالگر در سراسر فلسطین اشغالی به منظور حمایت از زندانیان و مخالفت با سرکوب زندانیان توسط اشغالگران شدند.

جنبش جوانان در شهر باقه الغربیه، در سرزمین‌های اشغالی سال 1948 خواهان انجام تحصنی شدند و اقدامات مشابهی نیز در شهر ناصره صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha