فارس با 13 هزار برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود
کد خبر: 3997121
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

فارس با 13 هزار برنامه به استقبال هفته دفاع مقدس می‌رود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه بیش از 13 هزار برنامه در ایام هفته دفاع مقدس در این استان اجرا خواهد شد، یکی از این برنامه‌ها را تجلیل از 140 هزار نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برشمرد.

به گزارش ایکنا از فارس، سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، 21 شهریورماه در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به در پیش رو بودن ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای این ایام با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف بیش از 13 هزار برنامه در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

وی تجلیل از 140 هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس را یکی از این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین در آغاز هفته دفاع مقدس مرکز اسناد مجموعه باغ موزه دفاع مقدس فارس راه‌اندازی خواهد شد.

کوشکی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس با دو هزار و 200 مقاله در این مرکز خبر داد و گفت: با توجه به نقش و تأثیرگذاری بی‌بدیل دفاع مقدس در تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی، به دنبال پیگیری درج درس دفاع مقدس در کتب دانشگاهی هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از روند احداث باغ موزه دفاع مقدس استان پرداخت و بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس فارس بعد از تهران دومین باغ موزه دفاع مقدس کشور است که مجوز ساخت دارد.

کوشکی با بیان اینکه کار احداث این باغ موزه از سال 78 با واگذاری زمین آن توسط شهرداری به بنیاد حفظ آثار آغاز شده است، گفت: البته اصل عملیات عمرانی این پروژه از سفر مقام معظم رهبری آغاز شد که شش میلیارد تومان به آن اختصاص یافت و بعد هم 10 میلیارد تومان و در نهایت ساختمان گالری آن سال ۹۰ تکمیل شد، اما این گالری بدون در نظر گرفتن محتواآرایی بود که ۴۰ میلیارد تومان هم برای این کار در نظر گرفته شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: متأسفانه شاهدیم در برخی از نقاط کشور زمانی که ما گالری باغ موزه را ساخته بودیم و آنها تنها زمینشان مشخص شده بود، امروز به بهره‌برداری رسیدند، اما پروژه ما هنوز به پایان نرسیده است.

وی با یادآوری اینکه پیش‌ از اجرای پل کابلی ولیعصر(عج) قرار بود این موزه با یک تونل به پارک ولیعصر(عج) متصل و با اتصال آن ما یک فضای ۹ هکتاری داشته باشیم و انبارهای سر راه آن هم تملک شود، گفت: سایت فعلی یک مجموعه  ۱۶ هزار متر مربعی است که در صورت تکمیل به یک مجموعه چهار هکتاری افزایش می‌یابد، این در حالی است که برای اجرای چنین پروژه‌ای ما به زمینی گسترده‌تر نیاز داریم.

کوشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش استان فارس در دوران دفاع مقدس بیان کرد: استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش اثرگذاری داشته است به گونه‌ای که ۹ درصد از رزمندگان، هفت و نیم درصد از شهدا و درصد زیادی از جانبازان، آزادگان و شهدای حرم از استان فار سهستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در حال حاضر  ۱۳۵ یادمان شهید گمنام در فارس داریم که تنها در  شیراز به جز چند المانی که مربوط به شهرداری است، ۳۰ المان در نقاط مختلف مربوطه به ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف است.

انتهای پیام
captcha