برگزاری ۶۰ کلاس آموزشی در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
کد خبر: 3997379
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

برگزاری ۶۰ کلاس آموزشی در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است مؤسسات مجری در طرح ملی شباب الرضا(ع) بیش از ۶۰ کلاس آموزشی را در سراسر کشور برگزار می‌‌کنند.

برگزاری 60 کلاس آموزشی در طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع)حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درباره اتمام ثبت نام و شروع این دوره، اظهار کرد: با شرکت نوجوانان از ۲۸ استان کشور، ثبت نام دهمین دوره طرح ملی تلاوت به پایان رسید که هم‌اکنون پیش‌نیاز این طرح از ۱۰ شهریور ماه تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد.

وی گفت: با پیش‌بینی وبرنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است مؤسسات مجری، بیش از ۶۰ کلاس آموزشی را در سراسر کشور  برگزار می‌‌کنند.

میریان با اشاره به برنامه‌ریزی برای ۱۲ جلسه دوره پیش‌نیاز ادامه داد: اولین جلسه برنامه توجیهی با خانواده‌ها بر مبنای کتاب راهنمای خانواده طرح که بر ۶ فصل برنامه‌ریزی و چاپ شده است توسط دبیر طرح اجرا می‌شود. دو جلسه آموزشی بر مبنای کتاب پیش‌نیاز طرح برای یادگیری اصول صحیح تقلیدی‌خوانی که یک جلسه تئوری و توضیحات پنج محور اصلی اصول تقلیدی‌خوانی و یک جلسه عملی با حضور قرآن‌آموزان و نحوه صحیح اجرای این اصول است توسط آموزش ستاد اجرایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از این جلسات، قرآن‌آموزان با یادگیری نحوه انتخاب استاد، الگو و نحوه تقلید‌خوانی یکی از اساتید را برای تقلید انتخاب و بخش اول را تمرین می‌کنند. بر مبنای انتخاب الگوی تلاوت، قرآن‌آموزان دختر، دو الگو استاد مصطفی اسماعیل و عبدالباسط و پسران، چهار الگو غیر از این دو استاد و منشاوی و شحات را انتخاب خواهند کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: کلاس‌ها بر این مبنا ایجاد و توسط مؤسسات مجری و اساتید استان‌ها طی ۶ جلسه کلاس تمرین و اجرای تلاوت‌ها در بستر مجازی وبینار و طبق کتاب پیش‌نیاز طرح بر سه محور حفظ، مفاهیم و تلاوت برگزار می‌شود. پس از آن یک جلسه محفل برای قرآن‌آموزان برنامه‌ریزی شده است که باید تمام تلاوت تقلیدی را بخوانند و اساتید، ایرادهای نهایی و تکمیلی را عنوان کرده و قرآن‌آموزان آماده تلاوت نهایی می‌شوند.

وی گفت: در جلسه آخر همه قرآن‌آموزان بر مبنای تلاوت استاد تقلیدی، تلاوت خود را انجام داده و ضبط کرده و برای ستاد اجرایی ارسال می‌کنند که پس از ارزیابی و کارشناسی اساتید ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)، اسامی نفرات برگزیده برای شرکت در دوره اصلی طرح ملی تلاوت اعلام می‌شود.

مدیر مرکزقرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: برنامه اعلامی که در دستور کار قرار داده شده است شامل دوره دوساله اول طرح است که در اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد که در این مدت هر نخبه قرآنی سه ترم از طرح ملی تلاوت را می‌گذراند.

انتهای پیام
captcha