بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
کد خبر: 3998834
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با احتساب ثابت ماندن هزینه‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد اعتبار دیگر لازم است تا باغ موزه دفاع مقدس به بهره‌برداری برسد و این نقطه یک نقطه کانونی و افتخار شهر است و با توجه به ویژگی زائرپذیری و حضور سالانه مسافران بین‌المللی این یک امر ارزشمند است، ضمن اینکه نمایش جبهه مقاومت به صورت خاص در استان صورت خواهد گرفت.

بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز 29 شهریورماه، در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر مشهد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از خدا می‌خواهیم ما را در پیمودن راه پر بهجت شهدا و ایثارگران دچار خودشیفتگی نکند.

وی با اشاره به فرموده امام علی(ع) که جهاد دری از درهای بهشت است که به روی اولیا خاص گشوده می‌شود، افزود: غبطه می‌خوریم به یاران پیشکسوت شهیدمان که  جزء اولیا الهی شدند و تاج الهی بر سر آنان نهاده و از خاک به افلاک پرکشیدند و از خدا می‌خواهیم ما را مدیون شهدا قرار ندهد. همیشه آرزو داشته و داریم که رهروان شهیدان و معتقدان به جهاد و مقاومت و ارادتمندان به این منش و سبک و سیاق بر کرسی مدیریتی نظام و جامعه اسلامی بنشینند و با برافراشته نگه داشتن این پرچم رهرو صادق این مسیر باشند.

یوسفعلی‌زاده خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از خداوند خواهانیم که شما مدیران شهری را در جهت خدمت به زائران و مجاوران یاری کرده و بتوانید گام‌های بلندی در این دوره بردارید، توفیقات بزرگی نصیب شما شود و کار شهیدانه و انقلابی انجام دهید.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و نام شهدا و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و حماسه‌سازان جاوید این دفاع، یک تکلیف انقلابی و یک مسئولیت ملی و همه جانبه است و طبق فرموده رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید، فضیلتش هم‌سنگ شهادت است، بنابراین در راستای تحقق  امر رهبری برای این کار بزرگ ساختاری ایجاد و بنیادی تشکیل شده تا این امر مستمر در دستور کار بوده و متولی و پیگیر داشته باشد تا مطالبه‌گری صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: ماموریت‌های عمده در این راستا پیش‌بینی ‌شده که یکی از بخش‌های کاری، ایجاد بخش فرهنگی و احداث باغ موزه دفاع است که باید در همه استان‌ها تحقق یابد، ضمن اینکه احداث باغ موزه در برخی از شهرهای ویژه مانند دزفول، طبس و خرمشهر به صورت استثنا در دستور کار قرار گرفته است، اما فعلاً موزه‌ها استان‌محور و با تمرکز بر شهر مرکز استان است.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه مرکز فرهنگی به‌عنوان پاتوق ایثار و موزه دفاع است اظهار کرد: موزه دفاع مقدس در واقع بیانگر رشادت‌ها و حافظ  هشت سال حماسه رزمندگان و ایثارگران است که در استان خراسان رضوی از سال 93 با مساعدت دوره چهارم تأمین زمین انجام و در شورای پنجم، 40 میلیارد در یک مرحله و 30 میلیارد هم امسال اعتبار گذاشته شده است.

وی ابراز کرد: با احتساب ثابت ماندن هزینه‌ها حدود 200 میلیارد اعتبار دیگر لازم است تا باغ موزه دفاع مقدس به بهره‌برداری برسد و این نقطه یک نقطه کانونی و افتخار شهر ما است. با توجه به ویژگی زائرپذیری و حضور سالانه مسافران بین‌المللی این یک امر ارزشمند است، ضمن اینکه نمایش جبهه مقاومت به صورت خاص در استان خراسان رضوی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به اینکه در برخی شهرها موزه دفاع مقدس به بهره‌برداری رسیده و سالانه یک میلیون بازدیدکننده دارد تصریح کرد: از شورای شهر در خواست داریم تا مکاتبات مورد بررسی قرار گرفته و تمهیداتی اتخاذ شود که در شورای ششم، احداث و بهره‌برداری صورت گیرد.

یوسفعلی زاده ادامه داد: در حال حاضر، 6000  از حدود 17 هزار متر مربع مساحت بنای باغ موزه ساخته شده، اما کار موزه‌ای هنوز انجام نشده و فقط در کار عمرانی پیشروی داشته‌ایم و لذا از اعضای شورا درخواست داریم در اتخاذ تصمیم با ملاحظه صحنه در بازدید از این پروژه تعجیل نمایند.

وی افزود: ماموریت‌های سالانه و دستور کار جاری بنیاد بیش از 80 درصد با تلاش‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، آستان قدس و شهرداری انطباق دارد و ما نیز در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کار کتاب، فیلم، سریال، تئاتر، تدوین دانشنامه، تحقیقات علمی، کارآموزش و تبلیغ معارف دفاع مقدس در مدارس و مراکز آموزشی هستیم، ضمن اینکه تبلیغ محیطی این حماسه با روش‌های موجود در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: در واقع با برشماری ماموریت‌ها در حد وسیعی با ماموریت‌های فرهنگی ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبیلغات اسلامی، آستان قدس رضوی و شهرداری در تعامل هستیم، بنابراین درخواست داریم اعضای شورا با عنایتی که دارند موزه را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهند  و به صورت مقطعی به آن پرداخته نشود و پس از چهار سال و احتمال  تغییر جناح اعضای شورا  تغییری در این نگرش ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha