تدارک گسترده هیئت‌های مذهبی فارس برای مراسم اربعین
کد خبر: 3999024
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

تدارک گسترده هیئت‌های مذهبی فارس برای مراسم اربعین

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس از برنامه‌ریزی گسترده برای ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی مفصلی به‌ویژه در بحث اربعین حسینی صورت گرفته و مراسم‌ سوگواری در فضاهای روباز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های  مذهبی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، اربعین را بزرگ‌ترین همایش شیعه توصیف کرد و افزود: اربعین حسینی عملاً یک رزمایش اقتدار برای آمادگی ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه شرکت گسترده شیعیان در اربعین حسینی تمرینی برای لبیک گفتن به فرهنگ اهل بیت(ع) است، افزود: اربعین حسینی را به حق می‌توان نشان اقتدار شیعه دانست.

محمدیان اظهار کرد: بزرگترین اجتماع چه به لحاظ تعداد شرکت‌کننده و چه از نظر فضا و مکان و چه از نظر اتفاقات و زیبایی‌هایی که در آن رخ می‌دهد به حق اربعین حسینی است که در دنیا بی‌نظیر است.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: بزرگداشت اربعین حسینی و سوگواری گسترده برای اباعبدالله‌الحسین(ع)، فرهنگی مانا و پایدار خواهد بود که می‌تواند پیام‌آور وحدت برای شیعیان دنیا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی گسترده هیئت‌های مذهبی برای ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی مفصلی را به خصوص در بحث اربعین حسینی انجام داده‌اند و مراسم‌ سوگواری را در فضاهای روباز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند کرد.

محمدیان تصریح کرد: چند صد موکب که آمار دقیق آن‌ها را در دست نداریم، توسط هیئت‌های مذهبی و عاشقان خاندان آل‌الله(ع) در سطح استان فارس برپا خواهند شد تا بتوانیم فضای معنوی را در سطح شهرها و روستاها ایجاد کنیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس با بیان اینکه این برنامه‌ریزی‌ها تا آخر ماه صفر ادامه خواهند داشت، گفت: برخی از هیئت‌ها نیز اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی طی این ایام میان نیازمندان خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha