قلم رسانه با اهداف هستی مطابقت داشته باشد
کد خبر: 4001015
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

قلم رسانه با اهداف هستی مطابقت داشته باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: قلم زمانی برکت دارد که مطابق اهداف هستی باشد، باید جنگ تحمیلی را به‌خاطر آورد که همان ابزار کم رسانه‌ای، انقلابی از سوی ایران در سراسر دنیا به‌پا کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ششم مهرماه در دیدار با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: نباید از سرمایه دفاع مقدس غافل شد، زیرا دشمن به فراموشی سپردن و پشت سر نهادن ارزش‌های مهم انسانی را می‌طلبد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین، افزود: اربعین یک ظرفیت رسانه‌ای است که این ظرفیت امروزه تبدیل به یک راهپیمایی همه‌جانبه شده و دیگر بحث پیاده‌روی از نجف تا کربلا مطرح نیست.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مراسم اربعین، آغاز کار برای انجام رسالت الهی است، یادآور شد: زمانی ظرفیت‌ها برای اربعین وجود نداشت و انسان‌ها برجستگی عقلی آن‌چنانی در این خصوص پیدا نکرده بودند، اما امروزه اراده پروردگار به این امر تعلق گرفته است.

نکونام درخصوص تاثیر رسانه، تصریح کرد: قلم زمانی برکت دارد که مطابق هدف هستی باشد، باید جنگ تحمیلی را به‌خاطر آورد که همان ابزار کم رسانه‌ای، انقلابی از سوی ایران در سراسر دنیا به‌پا کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروزه ابزار رسانه‌ای کم نیست، اما سردرگمی اذهان از لحاظ دریافت اخبار خیلی بیشتر از گذشته است و نباید به کمیت رسانه‌ها افتخار کرد.

وی تاکید کرد: اگر رسانه کم باشد، مسئله‌ای نیست، مهم این است که آن رسانه، مطابق با واقعیت و وضعیت آفرینش باشد، لذا باید قلم را اصلاح و مطالب را پخته کرد.

وی افزود: رسانه زمانی می‌تواند موثر باشد که منطقی و اقناعی بوده و به‌معنای واقعی کلمه بر دل بنشیند، به‌علاوه صاحب‌قلم، ظرفیت خود را بالا برده و اهل مطالعه باشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به پایین بودن نرخ مطالعه در کشور، توضیح داد: باید مرام‌نامه‌ای در این‌ خصوص نگاشته شود و منابع مطالعه‌ اصیل مانند گفتار رهبری ارائه شود، انقلاب اسلامی، منبع اصیلی دارد و باید حقیقت ناب انقلاب را در اختیار همگان قرار داد و رسانه در این جهت، مسئولیت دارد.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و نقد منصفانه، حرکت‌بخش انقلاب است، گفت: گاهی رسانه‌ها به جان جامعه می‌افتند و فضای آلوده‌ای را ایجاد می‌کنند، این مسائل به دور از اخلاق است.

در ادامه البرز لله‌گانی، مسئول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص رسانه، اظهار کرد: ایشان از اصطلاحاتی مانند جنگ رسانه، جریان رسانه، کار عقلانی و جهاد در فضای مجازی در جملات خود استفاده می‌کنند، بنابراین ضروری است که رسانه بداند چه هدفی را باید دنبال کند.

وی بیان کرد: فرماندهان جنگ رسانه، وزیر فرهنگ و ارشاد ، صداوسیما و مدیران رسانه‌ها هستند، رزمندگان رسانه‌ای باید دارای ویژگی‌هایی باشند و پیروی از شیوه اخلاقی در جهاد رسانه‌ای حائز اهمیت است، قرارگاه رسانه‌ای باید در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود.

 

انتهای پیام
captcha