سازش 13 پرونده محکوم به قصاص در آذربایجان غربی
کد خبر: 4002097
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

سازش 13 پرونده محکوم به قصاص در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 13 فقره پرونده قتل توسط شوراهای حل اختلاف با همکاری هسته‌های بخشایش منجر به اخذ رضایت از اولیای دم شده است.

ارسالی امروز ا در شش ماهه نخست سال جاری  13 فقره پرونده قتل منجر به رضایت از اولیای دم شده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 11 مهر ماه، در هجدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تسریع و تسهیل از استفاده حداکثری از تجهیزات دادرسی الکترونیک و غیر حضوری اهمیت فراوانی دارد. 

وی افزود: یکی از راهکارهایی که مورد تاکید است، استفاده حداکثری از ظرفیت هسته‌های بخشایش در واحدهای مددکاری و مشاوره کلانتری‌ها در جرائم قابل گذشت بود.

عتباتی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد 13 فقره پرونده قتل توسط شوراهای حل اختلاف با همکاری هسته‌های بخشایش منجر به اخذ رضایت از اولیاء دم شده که این امر نشان از توان هسته‌های بخشایش در امر اصلاح ذات البین است که باید از این ظرفیت استفاده حداکثری کرد.

وی ادامه داد: تسریع و تسهیل استفاده حداکثری روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی از تجهیزات دادرسی الکترونیک و غیر حضوری به خصوص در مورد زندانیان با همکاری زندان‌های تابعه در دستور کار بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این امر موجب سرعت در رسیدگی و رعایت الزامات بهداشتی، حفاظتی و امنیتی در این ایام شیوع کرونا خواهد بود که بسیار ارزشمند است. 

انتهای پیام
captcha