برگزاری ۱۲۴ ویژه‌برنامه دهه آخر صفر در کردستان
کد خبر: 4002260
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

برگزاری ۱۲۴ ویژه‌برنامه دهه آخر صفر در کردستان

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان از برگزاری ۱۲۴ ویژه‌برنامه دهه آخر صفر در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی استان خبر داد و گفت: این مراسم در سه شب آخر صفر ادامه خواهد داشت.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، برگزاری مراسم ایام محرم با شور شعف را نشان از پایبندی هیئت‌های مذهبی به پروتکل‌های بهداشتی دانست و اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دهه نخست ماه محرم شرایط را برای برگزاری مراسم دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی فراهم کرد.

وی افزود: امسال مراسم و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در فضای مجازی و حقیقی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان کردستان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان از برگزاری 124 ویژه‌برنامه دهه آخر صفر در سطح امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی استان کردستان خبر داد و بیان کرد: این مراسمات در سه شب آخر صفر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری 24 ویژه برنامه در بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی سنندج ادامه داد: از این تعداد برنامه اجرایی دو برنامه به صورت ویژه برای بانوان و 22 برنامه به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

خزاعی اظهار کرد: در کنار این مراسمات عزاداری 12 محفل انس با قرآن به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) در سطح بقاع متبرکه استان کردستان برگزار خواهد شد. یکی از این محافل انس با قرآن با حضور عزاداران سنندجی و قاری برجسته استان حسین عبدالملکی در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در دهه آخر ماه صفر با کمک خیرین استان افزود: 200 بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب بین خانواده‌های بی‌بضاعت استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی برای همه عزاداران یک ضرورت است، یادآور شد: توزیع نذورات دهه آخر ماه صفر به صورت بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توسط هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha