جلسه توجیهی مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان برگزار شد
کد خبر: 4002534
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

جلسه توجیهی مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان برگزار شد

جلسه توجیهی مصلحین و حکمین قرآنی شهرستان عنبرآباد با محوریت بررسی آسیب‌های اجتماعی، معضلات و آسیب‌های خانوادگی برگزار شد.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری جلسه توجیهی مصلحین شهرستان عنبرآباد با حضور حجت‌الاسلام بامری امام جمعه عنبرآباد، رئیس حوزه قضایی، دادستان، سرپرست فرمانداری، فرمانده انتظامی و جمعی از مصلحین، متنفذین و ریش‌سفیدان این شهرستان با موضوع بررسی راه‌کارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، معضلات و آسیب‌های خانوادگی سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

ابوذر داوریان رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد در ابتدای این جلسه، لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی را دغدغه اصلی مدیران کشور، بویژه مقام معظم رهبری عنوان کرد و اظهار داشت: شهرستان عنبرآباد مانند شهرها و مناطق دیگر کشور، با معضلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی رو به رو است که می‌طلبد دستگاه‌های متولی، نهادها و مسئولین به فکر چاره برای رفع این معضلات باشند.

وی با اظهار نگرانی از افزایش برخی از معضلات، به چند مورد از آسیب‌های اجتماعی مشهود در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه دشمن با سرمایه‌گذاری‌های فراوان و اقدامات فرهنگی مخرب نظیر ساخت سریال‌های تلویزیونی طولانی، نسبت به تخریب بنیان‌ها و ارزش‌های اجتماعی از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند.

داوریان در ادامه خواستار کمک‌های مردمی در رفع مشکلات اجتماعی شد و بیان کرد: در جریان دفاع مقدس و تحریم‌های اقتصادی پس از آن، حضور مردم در صحنه باعث شکست نقشه‌های شوم دشمنان شد. و آگاه سازی و آموزش افراد می‌تواند از وقوع بسیاری از معضلات و آسیب‌ها در جامعه جلوگیری کند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان عنبرآباد در ادامه خواستار اجرایی شدن همه بندهای میثاق‌نامه سران طوایف جنوب و جنوب شرق استان کرمان شد و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و با همگام شدن همه ادارات و اقدامات متمرکز جامعه به سمت آرامش و حفظ ارزش‌ها پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد، در این جلسه ضمن تشکر از دستگاه قضایی بابت برگزاری این جلسه، اظهار داشت: جامعه امروز، نیاز به بیان دغدغه‌ها و طرح مباحث پیشگیری، پیگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به سیره امامان معصوم علیهم‌السلام، آرامش را یکی از گم شده‌های بشر امروز عنوان کرد. و داشتن خانواده خوب را از عوامل مهم در ایجاد آرامش دانست و گفت: با آگاه سازی افراد و ترویج محبت بین افراد می‌توانیم به استحکام بنیان خانواده کمک کنیم.

ابراهیم سلیمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد نیز، در این جلسه سنت میانجیگری را از ظرفیت‌های جامعه به ویژه در جنوب کشور بیان کرد و گفت: مصلحین و معتمدین ظرفیت خوبی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند.

وی استفاده از مصلحین را در راستای ایجاد صلح و سازش در جامعه از اهداف اصلی دستگاه قضایی دانست و اظهار کرد: با پایان یافتن ایام سوگواری سالار شهیدان، جشن‌ها و مراسمات شروع خواهند شد و بزرگان و ریش سفیدان باید در برچیدن فرهنگ غلط تیراندازی به دستگاه قضایی یاری برسانند تا دیگر شاهد بروز حوادث ناخوشایند نباشیم.

سلیمانی از معتمدین خواست تا با ارتباط با قشر جوان جامعه و راهنمایی آنان به رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی نظیر ازدواج‌های غیر اصولی و بکارگیری غیر مجاز سلاح کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت معادن شهرستان عنبرآباد، گفت: دستگاه قضایی سعی دارد با  عمل به دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری از تولیدکنندگان مانند گذشته، حمایت کند و با توجه به شرایط بد اقتصادی و کشاورزی منطقه، معادن می‌توانند با جذب سرمایه در بحث اشتغال جوانان موثر باشند.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوح و هدیه از ۵ نفر از مصلحین فعال شهرستان عنبرآباد تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha