مدیر سابق حوزه علمیه مازندران درگذشت
کد خبر: 4003881
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

مدیر سابق حوزه علمیه مازندران درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم و رئیس سابق حوزه‌های علمیه مازندران شامگاه یکشنبه، ۱۸ مهرماه به دیار باقی شتافت.

مدیر سابق حوزه علمیه مازندران دار فانی را وداع گفتبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر مرکز خدمات استان قم و مدیر سابق حوزه‌های علمیه مازندران بر اثر عوارض ناشی از ویروس منحوس کرونا شامگاه یکشنبه، 18 مهرماه به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم ربانی فردا سه‌شنبه از ساعت 9 صبح در قم برگزار می‌شود.

مرحوم ابوالقاسم طاهری سال 1320 در ساری متولد شد و در سال 1353 وارد حوزه علمیه رستم‌کلا بهشهر شد و در سال 1356 به حوزه علمیه قم رفت و در محضر اساتیدی چون حبیب‌الله طاهری، صالحی مازندرانی، بنی‌فضل، ستوده، اعتمادی تلمذ کرد.

وی درس خارج حوزه را در محضر اساتیدی همچون آیات عظام فاضل لنکرانی، آیت‌الله بهجت، وحید خراسانی، سیدجعفر کریمی،  جوادی آملی، سبحانی  فراگرفت.

مرحوم طاهری، پژوهشگر و نویسنده، استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر حوزه علمیه مازندران بود و از جمله آثار وی می‌توان به همکاری در نگارش فرهنگ معارف نهج‌البلاغه اشاره کرد.

خبرگزاری ایکنا مازندران فقدان این عالم ربانی و مفسر نهج‌البلاغه را به جامعه علما و روحانیت و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای شادی روح آن مرحوم غفران الهی را مسئلت دارد.

 

انتهای پیام
captcha