رسانه‌ها مشکلات مردم را منعکس کنند/ امیدآفرینی؛ ضرورت امروز جامعه
کد خبر: 4003887
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

رسانه‌ها مشکلات مردم را منعکس کنند/ امیدآفرینی؛ ضرورت امروز جامعه

استاندار فارس از اصحاب رسانه استان خواست تا صمیمانه و صادقانه مشکلات مردم را احصا کرده و آن بخشی که باعث ایجاد ناامیدی می‌شود، به وی یا مسئولان استان گزارش دهند.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، شب گذشته، 18 مهرماه در نشست با مسئولان رسانه‌های این استان گفت: این نشست به منظور بیعت با اصحاب رسانه که سخنگوهای مردم برای مسئولان هستند، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه بیش از هر شخص دیگری می‌توانند مشکلات مردم را منعکس کنند، افزود: افرادی که می‌خواهند در پست‌های مدیریتی و مسئولیتی فعالیت می‌کنند باید با آغوش باز از این صحبت‌های انتقال یافته استقبال کنند و تلاش کرده جهت‌دهی برای کار و فعالیت رفع مشکلات مردم باشد و تنها در اتاق‌های شیشه‌ای تصمیم‌گیری نکنند.

ایمانیه تأکید کرد: آنچه که از زبان اصحاب رسانه برای بیان مشکلات و مطالبات مردم بیرون می‌آید، قطعاً اولویت بالاتری دارد نسبت به آنچه که در اتاق‌های شیشه‌ای اندیشیده شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم یکی از مؤکدات ایشان ایجاد امید است، به آیات قرآن کریم در این زمینه اشاره کرد و گفت: قرآن کریم، ناامیدی و یأس از درگاه الهی را به عنوان کفر تلقی می‌کند لذا ایجاد امید در جامعه امروز به خصوص جوانان یکی از ضروریات قطعی است. البته منظور امیدهای واقعی است که می‌تواند ناشی از فعالیت‌های خیر فراوان باشد که انجام می‌شود. این فعالیت‌های خیر گاهی تحت عنوان خیریه نیست ولی به هر حال فعالیتی به شکل عام‌المنفعه است و ممکن است حتی گاهی اوقات جزو وظایف یک سازمان و ارگان باشد ولی باز به درستی و با کمال که انجام می‌شود، می‌تواند خیر تلقی شود.

ایمانیه از اصحاب رسانه درخواست کرد بسیار صمیمانه و صادقانه مشکلات مردم را احصا کرده و آن بخشی که باعث ایجاد ناامیدی و اغتشاش در افکار عمومی می‌شود، به شکل محرمانه به بنده یا مسئولان استان گزارش دهند و اگر مسئولی به این مسئله بی‌توجهی نکرد، من موظفم هستم که پیگیری کنم و بازخواست کنم که چرا به مشکلات مردم بی‌توجهی کرده است.

استاندار فارس اظهار کرد: از سوی دیگر اقداماتی که واقعاً در جامعه امید ایجاد می‌شود باید به خوبی اطلاع‌رسانی و انعکاس داده شوند. یعنی از اصحاب رسانه انتظار می‌شود از هر دو جنبه هم هشدار به مسئولان برای رسیدگی به مشکلات مردم و هم انعکاس فعالیت‌های امیدبخش ما را یاری دهند. از اصحاب رسانه می‌خواهم تا در این زمینه هیچگونه تکلفی نداشته باشند و هر جا کمبود وجود داشت حتماً به بنده منعکس کنند.

ایمانیه در بخش دوم سخنان خود که بعد از سخنرانی‌ها و درخواست‌های مسئولان رسانه‌ها مطرح شد، گفت: پیشنهاد برپایی نشست‌های مستمر در بازه زمانی مشخص و با موضوعات مشخص که بتوان مسئولان مرتبط با آن موضوع هم به جلسه دعوت کرد، خوب است و دنبال خواهد شد.

استاندار فارس همچنین گفت: هرگونه شکایتی که تاکنون استانداری فارس و یا سایر دستگاه‌های استان از رسانه‌ها به دستگاه قضا کرده‌اند، پس گرفته خواهد شد و تمام سازمان‌ها باید شکایت خود را از اصحاب رسانه پس بگیرند.

وی از تشکیل شورای مشورتی رسانه‌ای استقبال کرد و گفت: شورای هم‌اندیشی که باید ماحصل آن تصمیم‌سازی برای رفع مشکلات مردم باشد، باید تشکیل شوند.

ایمانیه همچنین از تلاش برای برپایی کارگاه آموزشی به صورت پودمان برای روابط عمومی‌های ادارات استان توسط روابط استانداری خبر داد و گفت: برای احیای شورای عالی فضای مجازی استان هم تلاش خواهیم کرد.

استاندار فارس بحث توجه به فضای مجازی و میدان دادن به جوانان را حتماً مدنظر قرار خواهیم داد، گفت: حمایت از فعالیت‌های رفاهی اصحاب رسانه را نیز جزو وظایف خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه انتقاد رسانه‌ها از مدیران جای خود دارد و هیچ مدیری نباید در برابر این قضیه گارد بگیرد، افزود: البته در این میان ما مدیران جهادی هم داریم که لازم است در رسانه‌ها معرفی و تشویق شوند.

انتهای پیام
captcha