کانون‌های مساجد بر مدار توسعه فرهنگی قرار دارند
کد خبر: 4004333
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

کانون‌های مساجد بر مدار توسعه فرهنگی قرار دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به لحاظ ایجاد شبکه گسترده فرهنگی در کشور مورد توجه قرار دارند و یک ظرفیت نیروی انسانی گسترده هستند که در دل مسجد فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امروز سه‌شنبه 20 مهرماه، حسین اسحاقی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دیدار با پرسنل ستاد کانون‌های مساجد جنوب کرمان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راهی را که 20 سال قبل باید می‌رفتند امروز طی می‌کنند، اظهار کرد: در گذشته شاید این پیشرفت وجود نداشت اما امروزه این فرصت پیش آمده و کانون‌های مساجد بر مدار توسعه فرهنگی قرار گرفته‌‌اند که یکی از آن‌ها تکنولوژی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه در جنوب کرمان 20 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، تصریح کرد: هر کانون فرهنگی هنری مساجد می‌تواند یک کار فرهنگی قوی انجام دهد.

اسحاقی با تأکید براینکه عملکرد کانون‌های مساجد باید در جهت احیای کارکردهای واقعی مسجد رقم بخورد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به لحاظ ایجاد شبکه گسترده فرهنگی در کشور مورد توجه قرار دارند و یک ظرفیت نیروی انسانی گسترده هستند که در دل مسجد فعالیت می‌کنند، که نقش مهم و تأثیرگذاری در همه‌ی حوزه‌ها دارند.

وی با بیان اینکه مردمی بودن و حضور جوانان متعهد مسجدی از جنبه‌های مهم کانون‌های مساجد است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اعضای کانون‌های مساجد می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل و دغدغه‌های فرهنگی در کشور باشد.

اسحاقی با تأکید براینکه کانون‌های مساجد می‌توانند ظرفیت بزرگی برای منطقه باشند، گفت: کانون‌های مساجد باید تربیت نیروهای جوان انقلابی به معنی واقعی را مدنظر قرار دهند.

 

انتهای پیام
captcha