وجود پیامبر‌(ص) از مهمترین محورهای اتحاد میان مذاهب اسلامی است
کد خبر: 4007337
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان:

وجود پیامبر‌(ص) از مهمترین محورهای اتحاد میان مذاهب اسلامی است

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان گفت: وجود پیامبر(ص) به‌عنوان ‌سیدالمرسلین که پیغمبر همه مسلمین عالم است یکی از مهمترین محورهای اتحاد و همبستگی میان مذاهب اسلامی محسوب می‌شود.

وجود پیامبر‌(ص) از مهمترین محورهای اتحاد میان مذاهب اسلامی استحجت‌الاسلام سید‌هادی قاضوی، استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان در مورد نقش پیامبر اکرم(ص) در همبستگی میان مذاهب اسلامی بیان‌کرد: وجود پیامبر(ص) به‌عنوان سید‌الانبیا که پیغمبر همه مسلمین عالم است یکی از مهمترین محورهای اتحاد و همبستگی میان مذاهب اسلامی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: تجلّی وحدت در میان امت اسلامی در میلاد با سعادت پیامبر(ص) است که باید برادران اهل سنت و اهل تشیع فرصت را غنیمت بشمارند و در کنار هم با بر‌پایی مراسم‌های جشن دلهایشان را به برکت وجود پیامبر(ص) به یکدیگر نزدیک کنند تا این اتحاد و همدلی خاری باشد در چشم دشمنان اسلام که الحمدلله به برکت نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران در طی این سال‌ها این امر محقق شده است.

 استاد‌ حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای به مسئله وحدت دارند،‌ افزود: نام‌گذاری این ایام بنام هفته وحدت نقش بسزایی در وحدت و انسجام امت اسلامی دارد و تمدن نوین اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری احیای سنت و سیره پیامبر(ص) است و در این راستا همه‌ وظیفه دارند برای دست‌یابی و زمینه‌سازی موضوع تقریب تلاش کنند.

قاضوی با بیان اینکه‌ وجود وحدت اهمیت غیر قابل توصیفی بین مسلمین جهان دارد، افزود: تجربه نشان داده است که بیشتر مشکلات جهان اسلام از تفرقه و عدم اتحاد و برادری است در این راستا باید حُکّام خود خوانده ممالک اسلامی به خود بیایند و همانند امامین انقلاب صادقانه در جهت اتحاد امت اسلام بکوشند اگر این امر محقق شود خیلی از مشکلات و همچون مسئله فلسطین در جهان اسلام به دست مسلمین حل خواهد شد و نیازی به دخالت بلاد کفر و بیگانگان نیست.

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: لذا باید امت اسلام ندای بیدار‌ی و یکپارچگی سر‌داده و حکّام مستبد خود را در مسیر سیاست‌های آرمانی اسلام سوق دهند و آنها را از گاو شیرده برای غرب و آمریکا به شیر غُرّانی در مقابل آنها تبدیل کنند تا شاهد تأثیرات بسیاری از این اتحاد و همبستگی امت اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه امت اسلامی برای رسیدن به سعادت و کمالی که اسلام وعده داده راهی جز یکی کردن دلها ندارند، تصریح کرد: اگر جهان اسلام عزمی جدی داشته باشند و بتوانند از استعداد‌ها و ظرفیت‌های ممالک اسلامی در جهت تعامل استفاده کنند می‌توانند در اقتصاد و سیاست‌های جهان اسلام موفق باشد چون معتقدیم اسلام ظرفیت‌های رشد و ترقی را بیان کرده این ما هستیم که باید به آموزه‌های اسلام عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha