ایران همواره به دنبال صلح و امنیت برای منطقه است
کد خبر: 4008510
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

ایران همواره به دنبال صلح و امنیت برای منطقه است

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلح در همایش «نقش قرآن در وحدت مسلمین» گفت: حکام منطقه و نظام سلطه‌گر بدانند ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و جمهوری اسلامی همیشه دنبال صلح و امنیت برای منطقه است.

عبدالعلی گواهی، رئیس عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، رئیس عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلح، امروز، 5 آبان‌ماه در همایش «نقش قرآن در وحدت مسلمین» اظهار کرد: قرآن و جامعیت اسلام عامل وحدت بوده و مسلمانان باید یک ید واحده باشند تا کاخ‌های مستحکم و درهم تنیده استکبار را شکسته و به آن‌ها نفوذ کنند.

وی افزود: همه انبیای الهی آمدند تا بعثت رسول مکرم اسلام(ص) را بشارت بدهند، همه پیامبران الهی برای آماده کردن فضای جامعه برای پذیرش نبوت حضرت محمد(ص) مبعوث شدند وهمه آیات قرآن بر وحدت مسلمین تأکید دارد و در آیاتی که شدت در آن وجود دارد مسلمین را برای مقابله با توطئه‌های دشمنان آماده می‌کند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلح بیان کرد: وحدت کارکردهای مختلفی دارد که ناامیدی دشمنان از مسلمین یکی از آن‌ها بوده و می‌توان گفت اقوام، برتری و تفاوت بین آن‌ها در اسلام موضوعیت ندارد.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی وحدت کام همه را شیرین کرده و همه اقوام و مذاهب دورهم جمع شدند و دست در دست هم گذاشتند که موجب پیروزی اسلام و این انقلاب شد و انقلاب اسلامی نمونه  بسیار بارز وحدت و یکی شدن امت اسلامی است که همه را زیر یک پرچم متحد کرد.

حجت‌الاسلام گواهی تصریح کرد: دفاع مقدس بارزترین صحنه‌های برابری و اتحاد است که در آن امام خمینی(ره) حضور در جبهه را بر همه تکلیف کردند بنابراین از همه اقصی و نقاط کشور مردم به میدان آمدند و از اسلام و انقلاب دفاع کردند و در نتیجه این کار باعث شد دشمن به دنبال طرح دسیسه و نقشه برای تفرقه بین مسلمین با طرح مسائل قومی باشد که با درایت مسلمین و امامین انقلاب در انجام این کار موفق نشد.

وی گفت: امروز در سوریه، فلسطین و افغانستان و باقی کشورهای منطقه بین مسلمین نزاع و اختلاف است که عامل اصلی آن نبود اتحاد است و اگر کشورهای منطقه دارای وحدت نباشند آسیب خواهند دید و کسانی که در تاریخ ندای تفرقه سر دادند به عذاب دنیا و آخرت گرفتار شدند و دیکتاتورهای تاریخ باید عبرتی برای همه باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد نیروهای مسلح در پایان تأکید کرد: حکام منطقه و نظام سلطه‌گر باید بدانند ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و جمهوری اسلامی همیشه دنبال صلح و امنیت برای منطقه بوده و امروز کشور از نظر قدرت نظامی به جایی رسیده که دشمنان به آن اذعان دارند و این اقتدار در نتیجه وحدت به دست آمده است.

انتهای پیام
captcha