لزوم ایجاد مرکز بین‌المللی مبتنی بر فرهنگ اسلامی در کرمان
کد خبر: 4009166
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
استاندار کرمان مطرح کرد:

لزوم ایجاد مرکز بین‌المللی مبتنی بر فرهنگ اسلامی در کرمان

استاندار کرمان در آیین تکریم و معارفه شهردار کرمان با بیان اینکه این شهر تربیت کننده شخصیت‌هایی مانند شهید سردار سلیمانی است و مورد توجه دنیا قرار دارد بر ایجاد یک مرکز بین‌المللی مبتنی بر فرهنگ اسلامی به‌عنوان پایگاه مقاومت تأکید کرد.

علی زینی‌وند استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، علی زینی‌وند، استاندار کرمان در آئین تکریم و معارفه شهردار کرمان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی که امروز 8 آبان‌ماه در مسجد ابوالفضل(ع) شهرک قمر بنی‌هاشم برگزار شد، با تشکر از اعضای دوره‌ پنجم شورای اسلامی شهر کرمان و شهردار سابق کرمان گفت: به اعضای شورای ششم که تلفیق جوانی، انگیزه و تجربه هستند و کار خود را با جدیت آغاز کرده‌اند، تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانند خدمتی در شأن کرمان که امروز آواز‌ه‌ جهانی دارد، ارائه کنند و در چهار سال آینده، گزارش عملکرد خود را با سرافرازی ارائه دهند.

وی ضمن تبریک به شهردار منتخب و آرزوی توفیق برای ایشان، یادآور شد: کسانی که ساکن و اهل کرمان و میراث‌دار تمدن ایرانی ـ اسلامی کهن این شهر هستند، ممکن است این موضوع را به‌درستی لمس نکنند که آنچه از کرمان امروز به‌عنوان پایگاه مقاومت اسلامی انتظار می‌رود، فاصله‌ بسیاری با واقعیت موجود دارد. بنابراین شهردار و مجموعه‌ شورا وظیفه‌ دشواری بر عهده دارند.

زینی‌وند با بیان اینکه امروز شهر کرمان مورد توجه دنیاست و از اقصی‌نقاط دنیا خواستارند که ببینند شهری که شخصیت بزرگی مانند سردار سلیمانی را پرورش داده، چه فضایی دارد، افزود: نگاه‌ مجموعه‌ شهرداری و شورا در طراحی شهر، شهرسازی، مبلمان شهری و زیباسازی در کل شهر و به‌ویژه در گلزار شهدا باید این‌گونه باشد. ضمن اینکه لازم است این موضوعات و این نگاه به کرمان در سطح ملی پیگیری شود.

وی با تأکید بر ایجاد یک مرکز بین‌المللی مبتنی بر فرهنگ اسلامی در دل شهر کرمان به‌عنوان پایگاه مقاومت، بیان کرد: شهر کرمان باید شهری آرام برای پیشرفت همه‌ ساکنانش باشد. شاید به همین دلیل رهبر معظم انقلاب، پیشنهاد تدوین سیاست‌های کلی هویت مبتنی بر سه مؤلفه‌ اسلامی، ایرانی و انقلابی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند که این سیاست‌های هویتی به این معناست که چتر جمهوری اسلامی باید بر سر همه‌ مردم باشد.

زینی‌وند ادامه داد: از آنجا که ما به‌عنوان کارگزاران نظام باید رفتارمان ذیل رفتار رهبر و آنچه ایشان تبیین می‌کنند، باشد؛ باید تلاش کنیم همه‌ شهروندان حس تعلق و هویت داشته باشند بنابراین در این راستا باید نمادهای هویتی بازسازی شوند و تلاش برای ایجاد شهر زیبا انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های عمرانی باید به‌صورت مرحله‌ای و جهادی انجام شوند تا مشکلی برای مردم پیش نیاید، بیان کرد: درخصوص پروژه‌ عظیم فاضلاب شهری کرمان که توسط بخش خصوصی در حال اجراست، حدود 400 کیلومتر لوله‌گزاری در شهر اجرا شده و حداقل 500 لیتر آب از تصفیه خانه استحصال خواهد شد و بخشی از نیاز صنایع را حل خواهد کرد لذا اعلام کردیم که با توجه به سردی هوا، ابتدا بخش‌های در حال اجرا سریع‌تر تکمیل شود و بعد به سراغ قسمت‌های دیگر بروند.

استاندار کرمان پیگیری و رسیدگی به پروژه فاضلاب شهری و سایر پروژه‌های بزرگ شهری را وظیفه همه ارگان‌های خدمت‌رسان دانست و افزود: اجرای چنین پروژه‌هایی نیازمند تعامل مثبت و هم‌افزایی بین تمام ارکان نظام در استان ذیل هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان امام جمعه کرمان است تا هیچ خللی در خدمت‌رسانی به مردم وارد نشود و استانداری آمادگی دارد که نهایت همکاری را با شهرداری در جهت پیشبرد خدمت‌رسانی به امور مردم داشته باشد.

زینی‌وند در پایان صحبت‌های خود، با اهدای لوح، از خدمات سیدمهران عالم‌زاده، شهردار سابق کرمان تقدیر و برای سعید شَعرباف تبریزی آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام
captcha