برگزاری ۱۴ کارگاه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در کردستان
کد خبر: 4009415
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

برگزاری ۱۴ کارگاه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در کردستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: با توجه به لزوم آموزش زندانیان با هدف بازاجتماعی کردن آنان و پیشگیری از تکرار جرم و اصلاح مجرمان، در سال جاری ۱۴ کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برگزار شده است.

سبک زندگی اسلامی

بهادر اسدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهارت‌های زندگی و دانش رفتاری است و از سویی اثربخشی مدل مدیریت مهارت و دانش رفتار در طول سال‌های اجرای برنامه برای گروه‌های مخاطب گوناگون به اثبات رسیده است، در رویکردی نوین و با لحاظ کردن نیازهای مخاطبان، کارگاه‌های آموزشی طرح هجرت برای گروه‌های مخاطب زندانیان در سال جاری برگزار شد.

وی افزود: با توجه به لزوم آموزش زندانیان با هدف بازاجتماعی کردن آنان و پیشگیری از تکرار جرم و اصلاح مجرمان، در سال جاری 14 کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیان کرد: از تعداد دوره‌های برگزار شده هفت دوره سبک زندگی اسلامی و ایرانی (هجرت) برای زندانیان و هفت دوره برای خانواده های آنان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌های آموزشی با مشارکت اداره کل زندان‌های استان کردستان برگزار شد، افزود: مبانی اعتقادی، مهارت‌های اجتماعی و تکنیک‌های خاص این دوره از جمله «جبران خسارت» بر اساس شیوه‌نامه دوره‌های امید مورد بحث و اجرا قرار گرفت.

اسدی یادآور شد: بر اساس بازخوردهای دریافتی از شرکت‌کنندگان، این دوره‌ها دربردارنده اثربخشی بالایی در رفتار زندانیان و همچنین آمادگی خانواده آنان جهت پیشگیری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

انتهای پیام
captcha