خادمان نماز در نیروهای نظامی و انتظامی چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند
کد خبر: 4009707
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

خادمان نماز در نیروهای نظامی و انتظامی چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شدند

دومین همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی به میزبانی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری برگزار و خادمان نماز این مراکز تجلیل شدند.

اقامه نماز نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، دومین همایش استانی نماز نیروهای نظامی و انتظامی به میزبانی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، سرداران، فرماندهان، سپاهیان و بسیجیان استان با پیام رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت‌الاسلام قرائتی، در مصلای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این همایش با اشاره به اینکه نماز اصلی‌ترین وسیله قرب به خداوند است، اظهار کرد: اگر این وسیله قوت یابد و رابطه جامعه با خداوند اصلاح شود، کل جامعه اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به ابتکار خوب نیروهای مسلح در برپایی همایش نماز، ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی پیش از آنکه نظامی باشند، نیروهای فکری و فرهنگی هستند که به عقل و درک و اندیشه و شعور بها می‌دهند. برپایی چنین همایشی با حضور بسیجیان و سپاهیان و کارکنان نیروهای مسلح مغتنم است و باید به الگویی برای دیگر نهادها و دستگاه‌ها تبدیل شود.

نکونام با ذکر اینکه نیروهای مسلح در عرصه عمل بر سر سفره نماز نشسته‌اند به مانوس بودن رزمندگان دفاع مقدس با نماز به‌ویژه نماز شب اشاره کرد و گفت: آنان با نماز عاشقانه و در خلوت دور از چشم دیگران حتی در سنگرها، با اقامه نماز و عبادت و ارتباط با معبود کسب انرژی می‌کردند، به قلب دشمن می‌تاختند و عاشقانه به استقبال شهادت می‌رفتند.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: برای نماز اول وقت، نماز جماعت و نماز جمعه اهمیت قائل باشیم چرا که این اعمال نزد پروردگار محبوب هستند، همچنان که در سوره مبارکه جمعه تأکید دارد که همه امور دنیوی را در روز جمعه کنار بگذارید و به سمت نماز و ارتباط با پروردگار بشتابید، لذا نماز اصل است و نباید در زندگی ما کمرنگ شود.

در ادامه، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اهتمام خوب نیروهای نظامی و انتظامی استان در برپایی نماز، اظهار کرد: در استان این همت وجود دارد که فضاهای خوبی برای اقامه نماز در پایگاه‌های سپاه و بسیج و مراکز نظامی و انتظامی پیش‌بینی شده و کارکنان و فرماندهان اهتمام خوبی به مسائل عبادی دارند.

وی با تصریح اینکه نماز و عبادت و معنویت اولویت اول نیروهای مسلح است، افزود: این موضوع در ایام هشت سال دفاع مقدس مشهود بود و توکل به خداوند و توسل به ائمه(ع) و ولایت‌مداری در میان رزمندگان اسلام موج می‌زد که تمام نصرت‌ها و پیروزی‌های لشگریان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل مرهون همین عبادات و توسل‌ها بود.

اکبری بیان کرد: توکل و توسل‌جویی رزمندگان اسلام به اندازه‌ای بود که پیش از هر عملیات، فضای معنوی در نمازها و عبادات رزمندگان کاملا محسوس بود که با خلوص نیت برای به شهادت رسیدن دعا می‌کردند، هر چه داریم از این شهدای گرانقدر در سایه رهبری امامین انقلاب است.

در این همایش ضمن رونمایی از کتاب حسرتش با من با موضوع خاطرات همسر شهید سید کمال فاضل، شهید شاخص نماز در دوران دفاع مقدس، از خانواده این شهید تجلیل شد؛ همچنین خادمان و فعالان نیروهای نظامی و انتظامی استان در عرصه نماز تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha