تدفین پیکر شهیده اسدی بعد از ۳۷ سال در سنندج
کد خبر: 4012433
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

تدفین پیکر شهیده اسدی بعد از ۳۷ سال در سنندج

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح، جزئیات تشییع پیکر تازه تفحص شده شهیده فاطمه اسدی را بیان کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح، در تماس تلفنی با سلام تهران، درباره پیکر تفحص شده شهیده فاطمه اسدی گفت: محل زندگی خانم اسدی روستای باقرآباد از توابع ایوان‌دره کردستان بوده‌است. همسر ایشان آقای شاه‌محمد محمودی چاه‌کن بوده و وقتی برای کار دو روزه به ماموریت می‌رود، نیروهای ضدانقلاب، می‌گویند که او برای جاسوسی آمده که او را گروگان می‌گیرند و به زندان می‌برند. آقای محمودی ۲۰ روز پیش بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفت.

وی ادامه داد: خانم اسدی در سال‌های ۶۱ تا ۶۳، برای نجات همسرش بسیار تلاش می‌کند و در این رفت وآمدها، طفل ۸ ماهه‌اش را از دست می‌دهد و اکنون، فقط یک دختر از او به نام کشور محمودی به یادگار مانده‌است. در نهایت در سال ۶۳ نیروهای ضدانقلاب، برای آزادی همسرش از
خانم اسدی پول مطالبه می‌کنند.

این فرمانده سپاه اظهار کرد: خانم اسدی برای تامین خواسته آنها، تمامی دارایی خود را می‌فروشد اما نیروهای ضدانقلاب خلف وعده می‌کنند و او را در یک زندان به مدت یک ماه نگه می‌دارند و در نهایت از ارتفاع ۲۶۰۰ متری به پایین می‌اندازند و این بانو به درجه شهادت نائل می‌شود.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته، پیکر او در ۱۲ آبان پیدا شد. پیکر این شهیده بعد از زیارت حضرت معصومه(س) به مشهد منتقل می‌شود و پس از طواف حرم حضرت امام رضا(ع)، روز سه‌شنبه در سنندج تشییع و تدفین خواهد شد.

همچنین، برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی و روز پنجشنبه با اجرای فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام
captcha