الحوثی: تصمیم یمنی‌ها مستقل از هر پایتخت دیگری گرفته می‌شود / همواره خواهان گفت‌وگوییم
کد خبر: 4012850
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

الحوثی: تصمیم یمنی‌ها مستقل از هر پایتخت دیگری گرفته می‌شود / همواره خواهان گفت‌وگوییم

عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی به مستقل بودن تصمیم یمنی‌ها واقف هستند، گفت که ملت یمن همواره خواهان گفت‌وگو و صلح بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی ـ آمریکایی می‌دانند که تصمیم یمنی‌ها در صنعاء و نه در هیچ پایتخت دیگری گرفته می‌شود.

الحوثی امروز شنبه در جریان افتتاح اولین برنامه آموزشی تهیه و تدوین قوانین و مقررات توسط وزارت امور حقوقی دولت نجات ملی یمن که با حضور اعضای شورای عالی سیاسی و عبدالعزیز بن حبتور، رئیس دولت نجات ملی این کشور برگزار شد، گفت: ما باید فوراً در همه قوانینی که اجازه دسترسی به بیت‌المال را می‌دهد، بازنگری کنیم، به همین دلیل ممانعت از اجرای عدالت تحت عنوان رعایت قوانین و مقررات کاملاً غیر قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه هر گونه گفت‌‌وگوی صنعاء با طرف مقابل منوط به سقفی است که عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن در سخنرانی سالروز میلاد نبی اکرم(ص) مطرح کرد، گفت: اصولی که جناب الحوثی در آنجا مطرح کرد، زمینه‌ساز هر گفت‌وگویی است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: ملت یمن صلح را بر جنگ برتری می‌دهند و خواهان گفت‌وگو هستند. این ما بودیم که پس از پیروزی انقلاب 21 سپتامبر به سمت توافق صلح و شراکت پیش رفتیم.

انتهای پیام
captcha