عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از بخش عمده استان الحدیده یمن
کد خبر: 4012908
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف سعودی از بخش عمده استان الحدیده یمن

منابع یمنی اعلام کردند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بخش عمده استان الحدیده را از نیروهای ائتلاف سعودی پاکسازی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، منابع یمنی امروز (شنبه) از آزاد‌سازی کامل استان الحدیده این کشور به غیر از یک شهرستان به نام الخوخه خبر دادند.

این منابع به شبکه خبری المیادین گفتند: عقب‌نشینی روز گذشته نیروهای ائتلاف سعودی از ساحل غربی استان الجدید به دلیل نگرانی آمریکا و امارات از تحولات اوضاع در استان مأرب که در شمال شرقی صنعا قرار دارد، صورت گرفته است.

منابع یمنی خاطرنشان کردند: ائتلاف پس از آنکه باخبر شد آزادسازی ساحل غربی، استراتژی بعد از آزادسازی مأرب است، از این ساحل عقب‌نشینی کرد.

همین منابع با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف عربی هم‌اکنون خواهان سازماندهی اوضاع خود در جنوب هستند و شکست نظامی سختی را پیش‌بینی می‌کنند، فاش کردند: این ائتلاف همه نیروهایش از جمله نیروهای طارق صالح و تیپ‌های غول پیکر را از ساحل غربی استان الحدیده به سمت عدن خارج کرده است.

منابع یاد شده افزودند: ارتش و کمیته‌های مردمی به طور کامل ساحل غربی حدیده را تحت کنترل خود درآورده‌اند و درگیری‌ها هم‌اکنون در الخوخه و حیس ادامه دارد.

منابع المیادین با اشاره به اینکه پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساحل غربی به هفتصد کیلومتر رسیده است، تأکید کردند که همه استان الحدیده به غیر از شهرستان الخوخه آزاد شده است و  پیش‌بینی می‌شود این شهر نیز امروز (شنبه) آزاد شود.

روز گذشته نیروهای ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به طور کامل از ده‌ها پایگاه در جنوب و شرق الحدیده در غرب یمن عقب‌نشینی کرده بودند.

 

انتهای پیام
captcha