طرح پاییزه کتاب در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4013344
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

طرح پاییزه کتاب در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه همزمان با هفته کتاب، طرح پاییزه کتاب نیز با تخفیف ۳۰ درصد برگزار می‌شود، گفت: دوستداران کتاب و کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های منتخب کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف مناسب دریافت کنند.

طرح پائیزه کتاب در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته  23 آبان در آستانه هفته کتاب در نشست خبری با خبرنگاران از اجرای طرح پائیزه کتاب به مدت 10 روز در استان خبر داد و افزود: مردم و دوستداران کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه به کتابفروشی های منتخب کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف مناسب دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هفته کتاب از 24 آبان آغاز می‌شود گفت: در این هفته دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان برگزار و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این مناسبت برگزاری بیش از 30 عنوان برنامه و فعالیت را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

وی مهمترین هدف برگزاری هفته کتاب را ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای سرانه کتابخوانی از طریق جلب توجه مردم به این کالای مهم فرهنگی دانست و افزود: برگزاری آیین تجلیل از مولفان، نویسندگان و ناشران با عنوان «چراغ راه» در بیست و نهم آبان، رونمایی از کتاب شاخص دفاع مقدس «خاطرات مادر شهید» و تجلیل از نویسنده این کتاب، برگزاری طرح پاییزه کتاب، حافظ‌خوانی و انتشار فراخوان دوسالانه کتاب استان سمنان از مهمترین این برنامه‌ها است.

به گفته وی؛ در این دوسالانه کتاب به دلیل شرایط کرونایی و برگزار نشدن دوسالانه، کتاب‌های تألیفی سالهای 96، 97 و 98 پذیرفته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه سمنان به عنوان یکی از پنج شهر خلاق کتاب کشور از بین 190 شهر شرکت‌کننده انتخاب شده افزود: این انتخاب در حالی صورت گرفته که سمنان تنها با 70 امتیاز در این رویداد مهم شرکت کرده است.

فلاح با بیان اینکه شهرهایی که سابقه شرکت در این رقابت مهم کشوری را دارند از ابتدا 30 امتیاز دارند یادآور شد: سمنان به دلیل شرکت اولین بار در این رویداد از کسب 30 امتیاز محروم بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سرانه مطالعه در این استان را در مقایسه با سرانه کشوری در شرایط بهتری دانست و افزود: این مطلوب بودن دلیل بر خوب بودن سرانه کتاب در این استان نیست و باید برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام
captcha