آمادگی کتابخانه‌های عمومی کرمان برای فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه شهر
کد خبر: 4013360
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

آمادگی کتابخانه‌های عمومی کرمان برای فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه شهر

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کرمان در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برای مجهز کردن مکان‌هایی برای مطالعه در حاشیه شهر با همکاری مساجد و دفاتر تسهیلگری این مناطق اعلام آمادگی کرد.

احمد وفایی مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد وفایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان همزمان با نخستین روز از هفته کتاب در نشست با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که امروز ۲۴ آبان‌ماه در محل کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: اگر کتابخوانی، فضای مطالعه و آگاهی افزایش یابد آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و‌ اگر امروز برای کتاب هزینه نکنیم باید چندین برابر برای آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم.

وی با تقدیر از معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان به دلیل توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه قضا و دادگستری کرمان بتوانیم اقدامات مؤثری در این حوزه انجام دهیم.

وفایی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های استان کرمان در زمان کرونا بیان کرد: در یک سال و نیم اخیر کتابخانه‌ها تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند و تعطیلی‌های بسیاری داشتند اما بیش از ۳۰۰ نفر از کتابداران کرمان که در ۱۳۳ کتابخانه استان فعال هستند در حوزه فضای مجازی با قدرت عمل کردند و در این مدت بیش از ۱۵۰ هزار مطلب در مورد کتاب در فضای مجازی نشر دادند و تقریبا ۱۱۷ هزار عضو در فضای مجازی عضو گروها و صفحات متعددی هستند که به موضوع کتاب و کتابخوانی می‌پردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان تصریح کرد: در مدت کرونا تعداد ۱۵۶ مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی برگزار شد که مسابقه ویژه «طریقت سلیمانی» پیرامون شهید سلیمانی  و همچنین مسابقه کتابخوانی رضوی از جمله این مسابقات است.

وفایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی در حاشیه شهر کرمان تصریح کرد: احداث کتابخانه در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان بازخورد بسیاری نخواهد داشت. باید این اقدام به‌صورت سیار انجام شود و با استفاده از ظرفیت مساجد، دفاتر تسهیلگری وغیره در این مناطق طرح ترویج کتابخوانی را اجرا کرد.

وی با اشاره به تحویل 10 هزار کتاب به‌صورت رایگان در طرح «پیک کتاب» به مردم در حاشیه شهر کرمان، برای مجهز کردن مکان‌هایی برای مطالعه در حاشیه شهر کرمان با همکاری مساجد و دفاتر تسهیلگری این مناطق اعلام آمادگی کرد و افزود: یکی از اقداماتی که می‌توان برای ترویج کتابخوانی در مناطق و محلات حاشیه شهر انجام داد توزیع کتاب‌های متعدد و برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و غیره در این مناطق است.

انتهای پیام
captcha