توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند مشارکت مردم است
کد خبر: 4013523
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند مشارکت مردم است

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی باید استمرار داشته باشد تا جریان سازی فرهنگی در جامعه روی دهد، اظهار کرد: در این زمینه و برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید از مشارکت مردم و نخبه‌ها بهره جست.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد استان، امروز، 24 آبان‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هفته کتاب جمهوری اسلامی همزمان با سراسر کشور و مصادف با سالروز درگذشت سیدمحمدحسین طباطبایی در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود، گفت: برگزاری سومین دوره کتاب سال استان و تجلیل از نویسندگان و مولفان برگزیده که به دبیرخانه این جشنواره آثار خود را ارسال کرده بودند، اجرای بسته برنامه‌های فرهنگی در سطح استان و تشویق و ترویج سایر ادارات و نهادها برای جریان سازی فرهنگی از جمله برنامه های این هفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی باید استمرار داشته باشد تا جریان سازی فرهنگی در جامعه روی دهد، اظهار کرد: در این زمینه و برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید از مشارکت مردم و نخبه‌ها بهره جست.

ناظمی با اعلام اینکه همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ۱۳۰ برنامه فرهنگی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، ادامه داد: کتابفروشی‌ها در توسعه جریان فرهنگی و فرهنگ کتابخوانی نقش به سزایی دارند و در زمان کنونی تعداد و کیفیت کتابفروشی‌ها در استان نسبت به یک دهه گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه اگر اقتصاد کتاب متحول نمی‌شد تعداد کتابفروشی‌ها در استان رشد نمی کرد بلکه کتابفروشی‌های موجود نیز تعطیل می‌شد، یادآوری کرد: جایگاه استان در حوزه نشر در سطح کشور خوب نبوده و با وجود اینکه از نظر کمیت وضعیت خوبی داریم در حوزه کیفیت با نقص و عقب ماندگی مواجه هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در حوزه کتاب در طول سال برنامه‌های متعددی اجرا نمی‌شود در نتیجه نسل جدید و نوجوان به جای مطالعه کتاب با مشغله های دیگر خود را مشغول می کند.

ناظمی، با تاکید بر اینکه برای آشنایی نسل جدید با کتاب باید رویدادهای فرهنگی در جامعه زیاد شود، افزود: انس با کتاب در تعمیق مفاهیم معنوی، انسانی و علمی تاثیر به سزایی دارد و رسانه‌های جمعی باید امکان و فرصت لازم را فراهم کنند تا مخاطبان آن ها حداقل با نویسندگان و تازه های نشر بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha