نسخ خطی در کرمان سازماندهی می‌شوند
کد خبر: 4013723
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

نسخ خطی در کرمان سازماندهی می‌شوند

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با بیان اینکه کتاب‌ها و نسخ خطی شرایط نگهداری خاصی دارند، گفت: به دنبال جمع‌آوری و سازماندهی نسخ خطی و نفیس استان برای نگهداری در کتابخانه ملی کرمان هستیم.

احمد وفایی مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان

احمد وفایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کرمان گفت: نسخ خطی موجود در کتابخانه ملی مرکزی کرمان آثار و کتاب‌های ارزشمندی هستند که راه‌اندازی بخشی ویژه برای نگهداری این نسخ در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا خدمات این بخش را به محققان، اهالی ادب و فرهنگ و دانشجویان ارائه دهیم. جمع‌آوری و سازماندهی نسخ خطی و نفیس در استان در دستور کار قرار دارد و طی فراخوانی که به زودی منتشر می‌شود، همه افرادی که کتاب‌های نفیس در اختیار دارند می‌توانند آن‌ها را به کتابخانه ملی کرمان تحویل دهند.

وی نگهداری صحیح این کتاب‌های ارزشمند را دلیل این طرح عنوان کرد و گفت: این کتاب‌ها شرایط نگهداری خاصی دارند، بنابراین جمع‌آوری و نگهداری کتاب‌های ارزشمند و نسخ خطی سبب حفظ بخشی از میراث فرهنگی ما می‌شود و آیندگان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وفایی در خصوص استفاده محققان از این گنجینه ارزشمند اظهار کرد: براساس سازوکارها و دستورالعمل‌های مشخص از جمله اسکن کردن نسخ نفیس و خطی زمینه استفاده از آنها نیز برای محققان فراهم خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان  اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش ویژه نسخ خطی در کتابخانه ملی کرمان و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب امکان بازدید از این کتاب‌ها برای عموم مردم فراهم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha