پیامبران رسالتشان را با فرهنگ بسیجی به ثمر رساندند
کد خبر: 4014467
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

پیامبران رسالتشان را با فرهنگ بسیجی به ثمر رساندند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: هر مؤمنی می‌بایست سهمی در بسیجی بودن داشته باشد ضمن اینکه پیغمبران رسالتشان را با فرهنگ و روحیه بسیجی به ثمر رساندند. رفتار حضرت ابراهیم (ع) نمایشگاهی از افکار، اندیشه‌ها و رفتار بسیجیان است. تفکر بسیجی بود که بت‌ها را متلاشی کرد و به بت پرستان فهماند چوب‌هایی که خودشان می‌تراشند را نباید بپرستند.

امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکدیگر را به تقوای الهی سفارش می‌کنیم، در رسیدن به اهداف ایمانی و تقوایی یار و یاور یکدیگر باشیم، برای ساختن جامعه ایمانی و تقوایی دست یکدیگر را بگیریم و آرزو داشته باشیم جامعه‌ای درست کنیم تا مورد پسند امام زمان (عج) قرار گیرد.

وی با تبریک آغاز هفته بسیج، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمود بسیج لشکر مخلص خداست و این یعنی اخلاص انسان را به بسیج می‌کشاند. امروز هرچه خیر و پیشرفت در انقلاب داشته‌ایم، به برکت روح مخلصانه بسیجیان بوده است؛ آن‌هایی که در زمان غربت اسلام و سیطره کفر جهانی بر این مملکت و سلطه رژیم وابسته به غرب، مجاهدت، مبارزه و آگاهی بخشی کردند، زندان و شکنجه دیدند و استقامت ورزیدند، آن‌ها پیشکسوتان ما هستند و انقلاب به برکت وجود آن‌ها پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: بسیجیانی که در دفاع مقدس، راحتی و آسایش را کنار گذاشتند، راهی جبهه‌های نبرد علیه بعثی‌های کافر شدند و با استقامت سختی‌ها را تحمل کردند، پیشکسوتان بسیجی ما هستند. عزیزانی که در دوران اسارت در زندان‌های شاه، زندان‌های بعثی‌ها سختی‌های بسیاری را تحمل کردند و در دفاع از حرم قیام کردند و خوف و خطر را ندیدند، پیشکوستان، معلمان و مخلصان خدایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر مؤمنی می‌بایست سهمی در بسیجی بودن داشته باشد ضمن اینکه پیغمبران رسالتشان را با فرهنگ و روحیه بسیجی به ثمر رساندند. رفتار حضرت ابراهیم (ع) نمایشگاهی از افکار، اندیشه‌ها و رفتار بسیجیان است. تفکر بسیجی بود که بت‌ها را متلاشی کرد و به بت پرستان فهماند چوب‌هایی که خودشان می‌تراشند را نباید بپرستند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: زمانی که می‌خواستند ابراهیم (ع) را به آتش بیفکنند، فرشتگان به ایشان گفتند ما به کمک تو بیاییم اما پیامبر فرمود اگر خدای من بخواهد ابراهیم در آتش بسوزد، چرا من نسوزم و این مفهوم انسان بسیجی است. حضرت موسی (ع) نیز تمام حرکاتش، تفسیر بسیجی مخلص خداست.

وی با تأکید بر اینکه نبی مکرم اسلام (ص) بسیجی بزرگ عالم است، گفت: بالاتر از رسول خدا (ص)، بسیجی نداریم. در جنگ احزاب پیامبر در شرایط بسیار سختی بودند و تحریمی که امروز از آن یاد می‌کنیم هیچ وقت به پای سختی‌های آن زمان نمی‌رسد؛ آنقدر این تحریم خشن و سخت بود که مسلمانان نمی‌توانستند یک خرما را به تنهایی استفاده کنند و باید آن را هر ۲ نفر استفاده می‌کرد اما بر روی ایمانشان تاثیرگذار نبود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در زمان محاصره جنگ خندق، وقتی خندق حفر می‌کردند کلنگشان به سنگی برخورد کرد و جرقه‌ای زد، حضرت فرمودند به روشنایی این جرقه شکستن کاخ کسری و قیصر را می‌بینم، یعنی ما امروز محاصره هستیم اما همیشه این گونه نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز مسلمانان در ایران اسلامی و منطقه مقاومت در محاصره و تحریم هستند اما قرار نیست شرایط همیشه این گونه باقی بماند بلکه این سدها شکسته خواهد شد، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از منطقه فرار خواهند کرد و یقیناً چنین خواهد شد و جغرافیای جهان اسلام از وجود این اشغالگران پاک خواهد شد و شرایط تغییر خواهد کرد و آن کسی که به موقع می‌بیند و عمل می‌کند، بسیجی است.

انتهای پیام
captcha