قرآن کریم اهمیت مطالعه کتاب را مشخص کرده است
کد خبر: 4014550
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

قرآن کریم اهمیت مطالعه کتاب را مشخص کرده است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، گفت: تکرار ۲۸۱ بار واژه کتاب در قرآن، حاکی از اهمیت مطالعه کتاب در دین اسلام بوده و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر اساس تاکید اسلام بر مطالعه اجرا می‌شود.

زعفراحدزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، 28 آبان‌ماه، در مراسم جشن کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال، اظهار کرد: در حالی که سرانه هفتگی مطالعه کتاب در کشور یک ساعت است این سرانه در استان اردبیل پایین‌تر از این میزان است.

احدزاده ادامه داد: افزایش سطح مطالعه و کتابخوانی در استان اردبیل نیازمند فرهنگ‌سازی‌های همه‌جانبه بوده و در این زمینه بایستی تمام تلاش و توان خود را برای تحقق اهداف مورد نظر به‌کارگیریم.

وی، با بیان اینکه توسعه علمی هر منطقه نیازمند ارتقا سطح دانایی بوده و دستیابی به دانایی در سایه گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه است، افزود: برای دستیابی به این هدف نیازمند ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان اردبیل هستیم.

احدزاده گفت: تکرار ۲۸۱ بار واژه کتاب در قرآن، حاکی از اهمیت مطالعه کتاب در دین اسلام بوده و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر اساس تاکید اسلام بر  مطالعه اجرا می‌شود. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، گفت: جولان کرونا در ۲۰ ماه گذشته،  تمامی برنامه‌های کتابخوانی حضوری کودکان  را زیر سایه برده و در این مدت تلاش شده تا از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین کودکان و نوجوانان استفاده شود.

انتهای پیام
captcha