طلاب حوزه‌های خواهران به روش‌های تربیتی و تاثیرگذار مجهز شوند
کد خبر: 4014658
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
معاون امور مجلس رئیس جمهور:

طلاب حوزه‌های خواهران به روش‌های تربیتی و تاثیرگذار مجهز شوند

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، باید به روش‌های تربیتی و تاثیرگذار مجهز شوند و فقط به کسب معلومات و انتقال آن اکتفا نکنند زیرا اگر مضامین والا به خوبی منتقل شود و تاثیرگذاری هم بیشتر خواهد بود.

سیدمحمد حسینی به گزارش ایکنا، سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، 29 آبان در افتتاحیه دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه خواهران در تهران، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ ده‌ها هزار نیرو باید برای داخل و خارج از کشور تربیت شود، چرا که نگاه ایتام آل‌محمد(ص) به ایران اسلامی است و ما باید به این فرمایش ایشان لبیک بگوییم.

وی با بیان اینکه جهان امروز و شیعیان بیرون از ایران تشنه حمایت‌های فکری و دینی هستند، افزود: خود این موضوع بیانگر آن است که زمینه‌های زیادی برای فعالیت حوزه‌های علمیه به خصوص خواهران، برای تبلیغ شیعه وجود دارد و جهان به تبیین و پاسخگویی مسائل دینی نیاز دارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی(ره) وقتی دیدند که حتی در میان طلبه‌ها شبهاتی در مورد دین و تشیع وجود دارد یک ماه درس معمول خود را تعطیل کردند تا شبهه‌زدائی کنند، اضافه کرد: امروز تبلیغات، محدود به محرم و صفر نیست و هر لحظه با وجود فضای مجازی و امکانات آن می‌توان به شبهات پاسخ داد.

حسینی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، باید به روش‌های تربیتی و تاثیرگذار مجهز  شوند و فقط به کسب معلومات و انتقال آن اکتفا نکنند زیرا اگر مضامین والا به خوبی منتقل شود و تاثیرگذاری هم بیشتر خواهد بود.

حسینی با تمجید از شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار کرد: ایشان ارزش طلبه را براساس آیات شریفه قرآن، مبلغ رسالات الله (یبلغون رسالات الله) بیان می‌کردند و بر رفع نیازهای ذهنی جامعه تاکید داشتند و اگر آثار شهید مطهری ماندگار شد به این دلیل بود که در پی پاسخ به نیاز جامعه بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور، با اشاره به نگاه یکسان قرآن کریم به مرد و زن در بسیاری از خطابات گفت: خداوند ده ویژگی هم در مورد زنان مؤمنه و هم مردان مؤمن بیان کرده است که یکسان است، المسلمین و المسلمات و القانیتن و القانتات و ... و در پایان فرموده که این زنان و مردان اجر عظیمی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه زمانی که پیامبر اسلام(ص)، رسالت خود را آغاز کردند اگر همراهی و حمایت حضرت خدیجه(س) نبود به نتیجه نمی‌رسید، افزود: امیدواریم همانطور که در پیروزی انقلاب، زنان و مردان دوشادوش هم مبارزه کردند و در برخی موارد زنان پیشتاز هم بودند، در دوره جهاد سازندگی و دفاع مقدس و در همین زمان در بحث مدافعان سلامت هم زنان خوب درخشیدند و در عرصه فضای مجازی و جنگ فرهنگی هم باید نقش خود را ایفا کنند.

حسینی با اشاره به صبر پیامبر(ص) در تبلیغ، اضافه کرد: پیامبر(ص) زحمات زیادی کشیدند و او را تمسخر کرده و اتهام شاعر و کاهن و ... به او زدند ولی خداوند فرمود تو بر آنچه آنها می‌گویند صبر داشته باش.

وی افزود: حضرت نوح در طول مدت زمان زیادی قومش را شب و روز به سوی خدا دعوت کرد ولی آنها فرار می‌کردند و انگشت در گوششان می‌گذاشتند ولی باز نوح علنی و پنهانی آنها را دعوت می‌کرد؛ این روش برای ما درس‌آموز است و نباید با کمترین مانع دست از تبلیغ برداشت و نومید شد، همچنین نباید امر تبلیغ را منحصر به ساعت اداری کرد.

حسینی بیان کرد: هنر در این است که موانع، شبهات و اشکالات و ایرادات باشد و ما بتوانیم پاسخگو باشیم و اینکه آثار بزرگانی چون شهید مطهری ماندگار شد چون برای رفع نیازهای فکری نوشته و تالیف شده است نه اینکه بخواهند معلومات خود را به رخ دیگران کشیده و اظهار فضل کنند.

انتهای پیام
captcha