برگزاری اختتامیه بیست‌ویکمین دوره انتخاب کتاب سال کرمان
کد خبر: 4014662
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

برگزاری اختتامیه بیست‌ویکمین دوره انتخاب کتاب سال کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا، بیست‌ویکمین دوره انتخاب کتاب سال استان با همکاری مس‌سرچشمه و با حضور برگزیدگان و علاقه‌مندان پنجشنبه ۴ آذرماه برگزار می‌شود.

محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری بیست‌و‌یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان که امروز ۲۹ آبان‌ماه در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار شد به برپایی دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی در کرمان اشاره کرد و گفت: معتقدیم برپایی دائمی این دبیرخانه در کرمان با برنامه‌ریزی لازم می‌تواند بر بسیاری از حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان تأثیر بگذارد و محور مهمی برای جذب گردشگران هنری باشد.

وی به رونمایی از پوستر جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره ملی یکی از مهمترین رویدادهای هنری در راستای ترویج مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که بنیان این کار در کرمان گذاشته شد و امسال سومین دوره این رویداد برگزار می‌شود و  به‌صورت مستمر در راستای ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در هفته کتاب بیش از ۱۳۰ برنامه با 10 محور در حال برگزاری در استان است، تصریح کرد: وزارت ارشاد و به تبع آن ادارات کل شهرستان‌ها برنامه‌های متعددی برای ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌کنند که مخاطبان بسیاری در طیف‌های مختلف را در بر می‌گیرد و کرمان در برنامه انتخاب کتاب سال در کشور پیشگام است.

وی با بیان اینکه انتخاب کتاب سال برای فعالان عرصه کتاب اهمیت بسیاری دارد، بیان کرد: پس از دو سال وقفه به دلیل کرونا، پنجشنبه ۴ آذر ماه بیست‌ویکمین دوره انتخاب کتاب سال استان با همکاری مس‌سرچشمه و با حضور برگزیدگان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

علیزاده با اشاره به رونمایی از فراخوان بیست‌و دوم انتخاب کتاب سال همزمان با اختتامیه بیست‌ویکمین دوره این رویداد، گفت: این رویداد از سال ۷۳ در کرمان آغاز شد و در بیست‌ویکمین دوره این رویداد بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که از 8 اثر برگزیده و 16 اثر به‌عنوان اثر شایسته تقدیر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به آغاز طرح پاییزه کتاب در کتابخانه‌های استان کرمان از امروز 29 آبان ماه به مدت 5 روز، گفت: 27 کتابفروشی در این طرح شرکت می‌کنند و سقف مجاز خرید برای خریدار ۳۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام
captcha