متون ادبی ما دارای سبقه آئینی و سیراب شده از معارف ولایی هستند
کد خبر: 4014802
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
پدر شعر آئینی کشور مطرح کرد:

متون ادبی ما دارای سبقه آئینی و سیراب شده از معارف ولایی هستند

پدر شعر آئینی کشور با اشاره به اینکه احیای انجمن‌های ادبی مادر بسیار مهم بوده و در گذشته قدم‌هایی برداشته شد، اما متأسفانه ناقص بود، گفت: ما هر شاهکاری در زبان فارسی داریم سیراب شده از معارف ولایی هستند و بنده مدعی هستم بیش از 85 درصد از متون ادبی و به ویژه منظوم ما سبقه آیینی دارند.

محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آئینی کشوربه گزارش ایکنا از قم، محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آئینی کشور در دیدار یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد که  امروز  29 آبان‌ماه، در منزل این استاد فرهیخته برگزار شد با اشاره به اینکه انجمن‌های مادر در استان‌ها نقش اساسی در پرورش استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان دارند، اظهار کرد: اینکه جوانان در یک فضای هنری و ادبی نشر و نمو کرده و با معارف اهل‌بیت(ع) آشنا شوند بسیار مهم است.

وی ادامه داد: احیای انجمن‌های مادر بسیار مهم بوده و در گذشته قدم‌هایی برداشته شد، اما متأسفانه ناقص بود؛ انجمن ادبی قم 55 سال قدمت دارد، در کل کشور شاید دو یا سه انجمن با این قدمت وجود داشته باشد در گذشته عده‌ای تصور می‌کردند که کارها بدون وجود انجمن‌های مادر پیش می‌رود اما این‌گونه نبود و از این مهم غفلت شده است.

پدر شعر آیینی کشور بیان کرد: من به دلیل سپری کردن دوره‌های درمانی هنوز اجازه بیرون رفتن از خانه را ندارم اما با این‌ وجود کارهای آموزشی را در فضای مجازی دنبال می‌کنم.

مجاهدی بیان کرد: ما هر شاهکاری در زبان فارسی داریم، سیراب شده از معارف ولایی هستند در یکی از تحقیقات من ادعا کردم که بیش از 85 درصد از متون ادبی و به ویژه منظوم ما سبقه آیینی دارند مقدمه شاهنامه فردوسی را اگر نگاه کنید می‌بینید که همه سر این سفره بزرگ‌ شده‌اند.

وی یادآور شد: زمینه برای توجه به اشعار آیینی مستعد بوده و فطرت‌ها پاک است و اگر در این زمینه کار خوبی انجام بگیرد نتیجه‌بخش خواهد بود.

در پایان این جلسه یاسر احمدوند ضمن قدردانی از زحمات استاد مجاهدی برای فرهنگ و ادب کشور، به اداره کل فرهنگ و ارشاد قم مأموریت داد تا راه‌اندازی دبیرخانه شعر آئینی کشور را به‌صورت جدی دنبال کند.

انتهای پیام
captcha