راهیابی ۲۴ نخبه قرآنی ازخراسان رضوی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4016587
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

راهیابی ۲۴ نخبه قرآنی ازخراسان رضوی به مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۲۴ نخبه قرآنی از خراسان رضوی به مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه راه یافتند.

جعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  جعفر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: مرحله نیمه‌نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آوایی برای اولین‌‌بار در ایام کرونا به مسابقات سراسری قرآن اضافه شد که طی آن فایل تصویری شرکت‌کنندگان به مدت یک هفته در نیمه دوم آبان‌ماه در حضور گروه داوری پخش و مورد قضاوت قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه راه‌یافتگان بخش آوایی مرحله نیمه‌‌نهایی از استان خراسان رضوی ۳۴ نفر بودند افزود: به تفکیک این تعداد شامل  ۲۷ نخبه قرآنی آقا و هفت نخبه قرآنی بانو هستند و از این تعداد نمایندگان استان، 13 نخبه قرآنی در رشته‌های دعاخوانی، قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن‌‌کریم و اذان به مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف‌ و امور خیریه راه پیدا کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به اسامی نفرات راه یافته به مرحله کشوری اشاره کرد و افزود: حمید حق‌طلب، امید حسینی‌نژاد، حمید صفدری و مرضیه میرزاپور در رشته قرائت و سلمان حصاری و سید حامد حسینی در رشته ترتیل از جمله راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن هستند.

حسینی ادامه داد: محمد لائینی، محمدخاکپور و رویا فضائلی در رشته حفظ کل به مرحله کشوری راه یافتند. همچنین در رشته حفظ 20 جزء، سعید قره‌‌داشی و مصطفی ریحانی و در رشته دعاخوانی نیز حمید حسینی و بنت‌الهدی شایق نمایندگان خراسان رضوی در مرحله نهایی این دوره از مسابقات هستند.

رئیس اداره امور قرانی اداره‌کل اوقاف استان تصریح کرد: 11 نفر نیز در رشته تفسیر پس از کسب نمره برتر در مرحله استانی موفق به حضور در مرحله نهایی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف‌ و امور خیریه شدند.

وی افزود: هاشم وحیدیان و ادریس واحدی در رشته تفسیر ویژه برادران اهل سنت و الهه زنگنه، زینب آذرخشی ریحانی، مینا کوشکی، فاطمه خالقی، سمیرا دارینی، سید ابوالفضل علوی، عباس الهی پارسا، امیرحسین تفقدی جامی و مجید غلامی در رشته تفسیر  ویژه آقایان تشیع در مرحله نهایی این دوره از مسابقات به‌عنوان نمایندگان خراسان رضوی حضور دارند.

حسینی گفت: نوع برگزاری آزمون نهایی رشته تفسیر هنوز مشخص نشده است و مرحله کشوری این مسابقات در بخش آوایی نیمه دوم آذرماه به‌صورت حضوری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha