افتتاح ۴۰۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۵۰ تعاونی اشتغال‌زا در کشور
کد خبر: 4016613
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

افتتاح ۴۰۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۵۰ تعاونی اشتغال‌زا در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اعلام کرد: در جنگ اقتصادی نیز باید به پاخیزیم و از کارآفرینان حمایت کنیم تا زیرچرخ بروکراسی و دیوان‌سالاری زائد خسته و فرسوده نشوند. در هفته بسیج ۴۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا و ۱۵۰ تعاونی اشتغال‌زا راه‌اندازی شده است.

سردار محمد زهرایی

به گزارش ایکنا از قزوین، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، در مراسم افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی که در روستای آقابابا برگزار شد، اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس فرزندان روح‌الله در مقابل ۶۰ کشور تا دندان مسلح ایستادگی کردند و آنان را به خاک ذلت کشاندند.

وی ادامه داد: امروز عرصه‌های جنگ تغییر کرده و عرصه، جنگ فقر و محرومیت است و مردم و مسئولان باید با همان پشتکار، بصیرت و ولایت‌مداری پیش بروند؛ ۸۰۰ هزار جهادگر نسل گام دومی در قالب ۴۲ هزار گروه جهادی فعالیت دارند. مولفه‌های اقتصاد مقاومتی متفاوت است اما ماهیت رویارویی با دشمن یکی است. امروز جبهه استکبار به این نتیجه رسیده است که کمپین فشار حداکثری اقتصادی را علیه ایران راه بیندازد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی جنگ اراده‌ها را به راه انداخته و به مقابله با ایران آمدند؛ در این عرصه جوانان گام دومی انقلاب مانند پدران، اساتید و فرماندهان خود باز هم پوزه استکبار را خاک ذلت خواهند کشاند.

وی تصریح کرد: انقلاب بر پایه مردم بنا نهاده شده و برآن استوار بوده است؛ مدیری که مسئولیت دارد باید خود را خدمتکار مردم بداند؛ امام همواره بر مردم‌سالاری تأکید داشتند و مقبولیت، مشروعیت و کارآمدی نظام از مردم است.

زهرایی بیان کرد: انقلاب از جوشش و متن مردم برخاسته است و مردم ورق جنگ را به نفع انقلاب برگرداندند. اگر قائمه انقلاب را ولایت بدانیم قطعاً قاعده این انقلاب مردم هستند و این خیمه با مردم سرپا خواهد ماند. دشمن امروزه ولایت و مردم را نشانه رفته است و تلاش دارد با ناامید کردن مردم را به سمتی ببرد که از مبانی انقلاب و مسئولین فاصله بگیرند.

وی اشاره کرد: استکبار بر فضای مجازی سیطره دارد و امروز جنگ نرم به راه افتاده و جوانان باید در آن ورود پیدا کنند؛ امروز از مردمی سخن می‌گوییم که در جنگ اقتصادی از فرماندهان این عرصه هستند؛ مولفه‌های جنگ سخت و اقتصادی متفاوت است و باید از جبهه اقتصادی حمایت کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: فرماندهان و افسران جنگ اقتصادی کارآفرینان، تولیدکنندگان و راه‌اندازان تعاونی‌ها و صندوق‌ها و خیران هستند. برای موفقیت در عرصه اقتصاد نباید مانع باشیم، باید قوانین دست و پاگیر رفع شود و مردم با سرعت بیشتر جلو روند.

وی اظهار کرد: بسیج به عنوان تشکیلات مردمی سعی دارد حلقه میانی بین مردم و نظام باشد؛ بسیج فریاد در گلوی مردم است، بسیج بدون مردم معنا ندارد؛ بسیج تبدیل‌کننده تهدیدها به فرصت‌هاست. امروز تهدید نظام تهدید اقتصادی است.

زهرایی تصریح کرد: همچنان که در دفاع مقدس برای انقلاب جان دادیم در جنگ اقتصادی نیز باید به پاخیزیم و از کارآفرینان که زیرچرخ بروکراسی و دیوان‌سالاری زائد ممکن است خسته و فرسوده شوند؛ خمایت کنیم و به اندازه توان و اختیارمان پیش برویم.

وی افزود: در هفته بسیج ۴۰۲ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا و ۱۵۰ تعاونی اشتغال‌زا راه‌اندازی شده است؛ قزوین را برای رونمایی از صندوق‌ها انتخاب کردیم چون در راه‌اندازی صندوق‌های واقعی به درستی عمل و به سمت اشتغال حرکت کرده است و می‌توان این الگو را به سایر استان‌ها ارائه داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: از تمام صندوق‌ها درخواست دارم مردانه در میدان بمانند و از الگوهای قابل تکثیر که چند نمونه آن در قزوین وجود دارد، در سراسر کشور الگوبرداری کنند.

انتهای پیام
captcha