مشارکت بیش از چهار هزار نفر در مسابقات قرآن دانشگاه آزاد خراسان رضوی
کد خبر: 4017233
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

مشارکت بیش از چهار هزار نفر در مسابقات قرآن دانشگاه آزاد خراسان رضوی

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۰۰۰ دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی استان در مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه شرکت کردند.

مسابقات قرآن قرآن کریم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، حجت‌الاسلام سیدمهدی طاهری، دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، در خصوص شرکت دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در مسابقات قرآن و عترت، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در بخش‌های کتبی، شفاهی و هنرو ادبیات دینی برگزار می‌شود.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در خصوص تاریخ و نوع برگزاری این مسابقات بیان کرد: مسابقات کتبی ۱۴ و ۱۵ آذر ماه سال جاری در سراسر کشور به صورت مجازی و مسابقات شفاهی ۲۱ آذر ویژه بانوان و ۲۲ آذر ویژه آقایان به‌صورت حضوری و مرحله استانی بخش شفاهی ۲۸ آذر ماه در واحد مشهد برگزار خواهد شد.

وی در خصوص رشته‌های موجود در این مسابقات اعلام کرد: رشته‌های بخش کتبی استادان شامل ترجمه و تفسیر قرآن کریم شرح نهج البلاغه و رشته‌های بخش شفاهی استادان حفظ قرآن کریم، پنج و ۱۰ جزء و حفظ کل و قرائت قرآن کریم(تحقیق) و ترتیل است. رشته‌های شفاهی کارکنان نیز شامل حفظ پنج و ۱۰ جزء قرآن کریم و قرائت قرآن کریم(تحقیق) و ترتیل است.

طاهری تصریح کرد: رشته‌های بخش کتبی دانشجویان شامل ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با معارف نهج‌البلاغه، آشنایی با احادیث اهل‌بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، سیره معصومین(ع)، احکام و پرسمان معارفی است و رشته‌های بخش شفاهی دانشجویان شامل حفظ قرآن کریم پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، قرائت(تحقیق) و ترتیل، اذان و تواشیح ویژه آقایان است.

وی افزود: در بخش هنر و ادبیات دینی اساتید، دانشجویان و کارکنان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی ماه امسال به دفاتر فرهنگی یا کانون قرآن و عترت تحویل بدهند.

انتهای پیام
captcha