نگران قرارگیری حرم رضوی در حاشیه شهر هستیم
کد خبر: 4018170
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

نگران قرارگیری حرم رضوی در حاشیه شهر هستیم

رئیس شورای اسلامی مشهد با تأکید بر حفظ توازن در توسعه شهر مشهد گفت: نگران آن هستیم که حرم مطهر رضوی در مشهد مانند حرم حضرت عبدالعظیم که در حاشیه شهر تهران است در حاشیه شهر مشهد قرار گیرد.

حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی مشهد حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص توسعه متوازن شهر مشهد بیان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد با آستان قدس در این خصوص هم‌فکر است و ما نیز مایلیم حرم مطهر مرکز شهر باشد، ضمن اینکه در حال پیگیری هستیم تا اداره راه و شهرسازی را متقاعد کنیم برای اینکه  گسترش شهر مشهد به سمت شرق باشد تا مرکزیت آن حفظ شود در حال حاضر مرکز شهر میدان استقلال و کمی بالاتر از این منطقه است.

وی ابراز کرد: نگران آن هستیم که حرم مطهر رضوی در مشهد مانند حرم حضرت عبدالعظیم که در گذشت زمان در حاشیه شهر تهران قرار گرفته است در حاشیه شهر مشهد قرار گیرد، لذا در این راستا همفکری داریم، ضمن اینکه زمین‌های شرق مشهد در مالکیت آستان قدس است و مایلیم با ما همکاری کند، لذا ما نیز تلاش خود را داریم تا مشهد با مرکزیت حرم مطهر رضوی متوازن باشد، در حالیکه اکنون مشهد به سمت غرب پیشروی داشته و در این منطقه لنگر انداخته است.

موحدیان تصریح کرد: حفظ مرکزیت حرم مطهر رضوی به لحاظ فرهنگی اهمیت دارد و در این خصوص باید توسعه شهر مشهد به‌صورت متوازن انجام شود.

رئیس شورای اسلامی مشهد در خصوص اقدامات شورای ششم در بحث اقتصاد زیارت شهر مشهد افزود: اگر در حوزه اقتصاد بخواهد توسعه صورت گیرد باید بخش خصوصی وارد شود، چرا که بخش دولتی در تمام دنیا شکست خورده و هیچ جایی موفقیتی نداشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه شکست بخش دولتی در تمام دنیا تجربه شده است ما دوباره تجربه نمی‌کنیم، ضمن اینکه اکنون پس از گذشت 40 سال از انقلاب مشاهده می‌کنیم که هر جا دولت وارد شده موفق نبوده و معمولاً شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند و لذا باید حتما بخش خصوصی پای کار بیاید.

موحدیان اضافه کرد: بخش خصوص می‌تواند در حوزه سلامت، گردشگری، اقامت، تولید مواد غذایی و ... وارد شده و در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کند. برخی می‌گویند کرونا هست و امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد که باید بگویم کرونا هم رفتنی است و از طرفی شهرداری نیز در این مسائل کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی مشهد در خصوص وضعیت اقتصادی و نگرش شورا به سرمایه‌داری اظهار کرد: در خصوص سرمایه‌داری و سرمایه‌داران اوایل انقلاب نگرش‌هایی بود که در حال حاضر از بین رفته است.

وی افزود: در واقع سرمایه‌محوری بد است، اما حمایت از سرمایه‌داران خوب است و باید هوای سرمایه‌داران را داشت و به آنان کمک کرد و نگرش ما نیز در شورای شهر حمایت، راهنمایی و کمک به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط است، ضمن اینکه از جمله وظایف ما نیز جذب سرمایه‌دار است.

رئیس شورای اسلامی مشهد ابراز کرد: سرمایه‌گذار در جایی که تغییرات زیاد باشد سرمایه‌گذاری نمی‌کند، لذا باید برای سرمایه‌گذار اعتمادسازی کنیم تا با خاطری آرام و مطمئن سرمایه خود را به کار اندازد.

موحدیان ادامه داد: درست است که شهرداری  بدهی داشته، اما در مجموع وضعیت خوب است و دچار ورشکستگی نشده، ضمن اینکه به آخر سال که می‌رسیم با توجه به اینکه اکثریت شهروندان بدهی خود را تسویه می‌کنند وضعیت شهرداری بهتر می‌شود. با اینکه چشم‌انداز روشنی در ساخت و ساز نیست، اما این شرایط را مدیریت می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: از آنجا که سالانه مشهد پذیرای 30 میلیون زائر است که بدون هیچ هزینه بلکه با هزینه شخصی خود به این شهر می‌آیند، لذا سرمایه‌گذاری در مشهد توجیه دارد .

موحدیان بیان کرد: حضور 30 میلیون زائر و گردشگر در مشهد در واقع یک بازار مصرف است و این بازار مصرف را نباید نادیده گرفت، هر چند در حال حاضر تورم و گرانی است؛ اما امید است این شرایط تورم را پشت سر بگذاریم. در حال حاضر نگرانی سرمایه‌گذاران از همین تغییر وضعیت است و ما تلاش خود را داریم و از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنیم، چرا که سرمایه‌گذاری در مشهد هر جایی که باشد چون بازار مصرف دارد توجیه‌پذیر است که از آن جمله می‌توان به بازار سوغات زائر اشاره کرد.

گفت و گو با رییس شورای اسلامی شهر مشهد

انتهای پیام
captcha