عدم درک فضیلت معنوی مانع خدمت‌رسانی به مردم است
کد خبر: 4019250
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

عدم درک فضیلت معنوی مانع خدمت‌رسانی به مردم است

امام جمعه کاشمر گفت: هرگاه مسئولان احساس کنند از دیگران برتر هستند، آغاز گرفتاری‌ها است، کسی که به فکر آخرت باشد، شب و روز برای مردم کار می‌کند و احساس خستگی نمی‌کند و عدم درک فضیلت معنوی خدمت به مردم، مانع خدمت‌رسانی به آنها است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر، شامگاه 16آذر، در جلسه شورای اداری کاشمر که در محل سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، با اشاره به اهمیت اخلاق کارگزاران، یکی از موانع خدمت‌رسانی را قدرت‌طلبی دانست و اظهار کرد: اگر از قدرتی که در اختیار داریم، نتوانیم به درستی استفاده کنیم، دچار مشکلاتی خواهیم شد.

وی ادامه داد: اگر به هر شیوه ممکن بخواهیم دیگران را به اطاعت از خودمان وادار کنیم و به خاطر دنیاطلبی قدرتمان به حد افراط برسد، خداوند متعال توجهی به کسانی که دنیاپرست باشند نخواهد داشت.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه احساس بی‌نیازی و نداشتن احتیاج به دیگران یکی از اثرات قدرت‌طلبی است، اظهار کرد: اگر به این احساس برسیم که به مردم احتیاجی نداریم، در درون خود طغیان می‌کنیم و به مشکلات و مسائل مردم دیگر کاری نداریم.

طاهری بیان کرد: هرگاه مسئولان احساس کنند از دیگران برتر هستند، آغاز گرفتاری‌ها است، کسی که به فکر آخرت باشد، شب و روز برای مردم کار می‌کند و احساس خستگی نمی‌کند. اگر به فکر آخرت باشیم، هیچ‌گاه دچار این گرفتاری‌ها نخواهیم شد و عدم درک فضیلت معنوی خدمت به مردم، مانع خدمت‌رسانی به آن‌ها است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، بیان کرد: مهم‌ترین عنصری که کشور را در برابر این ناملایمات نگه داشته، مذهب است، هرچند به‌رغم تمامی مشکلات اما مردم همچنان ایستاده‌اند، اما ما هم وظیفه داریم در راستای رفع مشکلات معیشت مردم تلاش کنیم.

مسلم ساقی فرماندار کاشمر در این جلسه با گرامیداشت 19 آذر ولادت حضرت زینب(س) و تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران، افزود: علی‌رغم اینکه در شهرستان کاشمر به لحاظ کرونا شرایط بحرانی نداریم، اما همچنان ناپایدار و شکننده است.

وی افزود: سویه جدید اومیکرون زنگ خطری است که اگر رعایت نکنیم، پیک‌های بعدی به وجود خواهد آمد که در این راستا رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در محیط‌های اداری مورد مطالبه است.

ساقی با انتقاد از اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان کمرنگ شده است، گردهمایی تمامی جلسات و همایش‌های حوزه اداری را تنها با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی قابل برگزاری دانست.

فرماندار کاشمر در ادامه بر افزایش سطح مطالعه در شهرستان تأکید کرد و افزود: کاهش مطالعه یکی از نگرانی‌های جامعه است، وقتی آگاهی نباشد، در هیچ حوزه‌ای پیشرفت نخواهیم نمود.

وی همچنین بر برنامه‌های استراتژیک شهرستان اشاره کرد و گفت: اولین گام در حوزه برنامه‌ریزی استراتژی ارزیابی‌های داخلی است، به‌طوری که هر برنامه‌ای بخواهد مدون شود، باید ابتدا اطلاعات کاری جمع‌آوری و سپس تحلیل شوند. ارزیابی‌های فن‌آوری از دیگر برنامه‌های استراتژیک شهرستان است، بسیاری از نرم‌افزارها و برنامه‌های فن‌آور می‌تواند در این زمینه به ما  کمک کند.

ساقی تعریف سیستم و ساختار فن‌آوری، تدوین برنامه و برنامه کاری برای بخش‌های کاری را از دیگر برنامه‌های استراتژیک شهرستان برشمرد و گفت: برای هر بخشی باید برنامه داشته باشیم.

فرماندار کاشمر در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان نباید در دستگاه‌های اداری معطل شوند، بیان کرد: در دستگاه‌های اداری باید روان‌سازی و پاسخگویی بهتری صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معلولان در شهرستان اظهار کرد: حق پرستاری معلولان که پیش‌بینی می‌شود، در بودجه 1401 کمرنگ دیده شود، باید به عنوان یک دغدغه و مصوبه به استان اعلام شود.

ساقی بر مناسب‌سازی اداره‌ها و معابر عمومی برای رفت و آمد معلولان برای کاهش مشکلاتشان تأکید کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها همراهی خوبی در این خصوص داشتند. بر اساس ابلاغیه اخیر شورای توان‌بخشی در شهرستان تشکیل خواهد شد و با همکاری دستگاه‌های عضو تصمیمات اجرایی را اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha