تجربیات موفق مؤسسات قرآنی معرفی شود
کد خبر: 4019569
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
سرپرست معاونت قرآن وزارت ارشاد:

تجربیات موفق مؤسسات قرآنی معرفی شود

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به کثرت متولیان قرآن و اینکه مؤسسات قرآنی بازوان اجرایی فعالیت‌های قرآنی هستند، گفت: برخی از مؤسسات تجربیات خوبی دارند که باید این تجربیات را به سایر مؤسسات نیز انتقال دهند.

امیرنیا، سرپرست معاونت قرآن وزارت ارشادبه گزارش ایکنا از لرستان، اصغر امیرنیا، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، ۱۷ آذر در نشست صمیمی با نخبگان و فعالان قرآنی استان لرستان که در سالن نشست‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه در صورتی می‌توانیم بگوییم قرآنی هستیم که بتوانیم عامل به قرآن باشیم، گفت: جامعه قرآنی تا زمانی که یک‌دست نشود قابل قبول نیست، بنابراین باید موانع را برداشته و در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه برخی از مؤسسات تجربیات خوبی دارند که باید این تجربیات را به دیگر مؤسسات نیز انتقال دهند، افزود: ما به این نکته باور داریم که مؤسسات بازوان اجرایی فعالیت‌های قرآنی هستند.

امیرنیا با بیان اینکه در کشور ۲۱ دستگاه مرتبط با کار فرهنگی و ۵۷ دستگاه نیز مرتبط با کار قرآنی هستند که این کثرت ادارات متولی باعث بروز موازی‌کاری شده و گاهاً کار مؤثری انجام نمی‌شود، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کاری برای قرآن انجام دهیم باید وحدت، همدلی و صداقت داشته باشیم و نسبت به کارهای یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشیم.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه کسی‌که مؤسسه ایجاد می‌کند باید از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی باشد، افزود: هنرمندان ما دانش قرآنی ندارند تخصص دارند، ما دانش قرآنی داریم اما تخصص هنری نداریم، که در این زمینه باید با هم تعامل داشته باشیم.

امیرنیا با بیان اینکه در استان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از قرآن به عنوان نقشه راه از آ‌ها استفاده کنیم، اضافه کرد: ظرفیت بعدی هنر است، سعی کردیم برنامه‌های قرآنی براساس ظرفیت‌های هنری استان مانند خوشنویسی، هنرهای تجسمی، عکاسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، تئاتر و ... با موضوع قرآن که نقشه راهی برای کشور و جهان است، باشد.

انتهای پیام
captcha