برگزاری جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4019592
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

برگزاری جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری روز گذشته با برگزاری بخش آوایی این دوره از جشنواره آغاز شد.

جشنواره قرآن و عترت ع دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری

علیرضا آبرود، رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام این خبر که مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه پیام نور استان روز گذشته با برگزاری بخش آوایی این دوره آغاز شد، اظهار کرد: امسال این جشنواره برای نخستین بار علاوه بر بخش دانشجویی، در بخش اساتید و کارکنان نیز برگزار می‌شود که در بخش دانشجویان حدود ۱۶۰ دانشجو و در بخش اساتید و کارکنان، ۲۴ نفر در جشنواره امسال حضور دارند که نفرات برگزیده هر بخش به دبیرخانه کشوری جشنواره در دانشگاه پیام نور اصفهان معرفی خواهند شد.

آبرود با ذکر اینکه روز گذشته جشنواره قرآن و عترت(ع) در رشته‌های آوایی ویژه دانشجویان دختر و پسر برگزار شد، تصریح کرد: در این مسابقات که به‌صورت حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، دانشجویان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، دعا و مناجات‌خوانی به اجرا پرداختند که رشته‌های اذان، دعا و مناجات‌خوانی صرفاً برای دانشجویان پسر برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بیان کرد: بخش معارفی بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت(ع) شامل رشته‌های آشنایی با سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و تفسیر و احکام (ویژه دانشجویان) در روز ۲۱ آذرماه به‌صورت کتبی و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

آبرود در خصوص بخش پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری جشنواره قرآن و عترت(ع) دانشگاه پیام نور، گفت: این بخش‌ها شامل رشته‌هایی چون مقاله، کتاب، پایان‌نامه، کارهای نوآورانه، طراحی، خوشنویسی، شعر، ادبیات و غیره به‌صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری آثار در سامانه جشنواره در حال برگزاری است که پس از دریافت آثار دانشگاهیان و ارزیابی آن‌ها در استان، نفرات برگزیده به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در داوری مسابقات بخش آوایی در کنار بهره‌مندی از داوری یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، از داوران برتر استان نیز به این جشنواره قرآنی دعوت شده است.

انتهای پیام
captcha