برگزاری نشست بانوان گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب
کد خبر: 4021019
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

برگزاری نشست بانوان گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب

اولین نشست بانوان گیلانی، تحت عنوان مهبا (مجموعه هنری بانوان انقلاب اسلامی) با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی عصر روز گذشته، ۲۳ آذرماه در رشت برگزار شد.

 نشست بانوان گیلانی با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاببه گزارش ایکنا از گیلان، عصر روز گذشته، 23 آذر ماه اولین دورهمی بانوان و دختران گیلانی، تحت عنوان مهبا (مجموعه هنری بانوان انقلاب اسلامی) با موضوع نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی، به همت مرکز امور بانوان سازمان فضای مجازی سراج مرکز گیلان و در سالن کانون بسیج جوانان رشت برگزار شد.

در این برنامه که با حضور پرشور بانوان و دختران گیلانی همراه بود، منانه محمودی، مسئول مؤسسه چشمه نور رضوان، ثریا سعادت، مسئول امور بانوان سراج مرکز گیلان و فاطمه سعیدی، مربی سواد رسانه سخنرانی نمودند.

محمودی، کارشناس امور تربیتی با اشاره به جایگاه زن در نظام اسلامی، بیان کرد: نگاه اسلام به زن، نگاهی انسانی است و نه جنسیتی. دیدگاه برخی مطابق اسلام و حتی عرف نیست و تنها طبق نظر شخصی خود فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که ممکن است موجب آسیب به مسائل مربوط به زنان باشد. در حوزه زنان، رصد مشکلات و ارائه راهکار و عملی‌کردن آن‌ها توسط خود بانوان و شبکه‌سازی جهت ارتقا این حوزه باید پیگیری و اجرا شود.

سعادت، مسئول امور بانوان سراج مرکز گیلان با بیان اینکه رویکرد واحد بانوان سازمان سراج، توانمندسازی بانوان است، ابراز کرد: در این سازمان با شناسایی و ارتباط‌گیری با فعالان حوزه زنان، تلاش می‌شود که بانوان عزیزمان به‌صورت تخصصی بر یک مهارت تمرکز کرده و در آن توانمند شوند. در مجموعه هنری بانوان انقلاب اسلامی، عمده ارتباط‌گیری توسط فضای مجازی بوده و از این پس برگزاری منظم جلسات را خواهیم داشت.

همچنین در ادامه برنامه سعیدی، مربی سواد رسانه با بیان اینکه سلاح جنگ نرم، سواد رسانه است، بیان کرد: فضای مجازی از ابتدا مانند یک مهمان ناخوانده وارد خانواده‌ها شد اما در حال حاضر می‌بینیم که نقشی اساسی یافته‌است. این روزها رسانه‌ها سبک زندگی ما را تعیین می‌کنند، پس در کارزار جنگ نرم باید مسلح باشیم و سلاح این فضا نیز، سواد رسانه است.

انتهای پیام
captcha