مجریان طرح ملی «بچه‌های مسجد» در بوشهر تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4021166
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

مجریان طرح ملی «بچه‌های مسجد» در بوشهر تجلیل شدند + عکس

طی مراسمی از مجریان طرح ملی «بچه‌های مسجد» با محوریت فعالیتی برگزاری جلسات ترویج احکام نهج‌البلاغه و برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر در نخستین پایتخت قرآنی ایران باحضور رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، از مجریان طرح ملی «بچه‌های مسجد» با محوریت فعالیتی برگزاری جلسات ترویج احکام نهج‌البلاغه و برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر در نخستین پایتخت قرآنی ایران، امروز ۲۴ آذرماه، در نشست شورای هماهنگی و نظارت کانون های فرهنگی هنری مساجد باحضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری در محل مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه کوی شهید مدرس منطقه ۱ شهر بوشهر تجلیل شد.

امام جمعه بوشهر در این گردهمایی، ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: این بزرگ بانوی اسلام را واسطه فیض عنایات الهی به جامعه بشری است و پیروی از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) زمینه سعادت و کمال بشر را فراهم می‌کند.

وی با تشکر از تلاش های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر عنوان کرد: مساجد در شرایط کنونی یک فرصت بی‌بدلیل برای رشد فرهنگی حتی عرصه‌های پیشرفت دانش بنیان و یک جایگاه مقاومت در مقابل تهاجم فرهنگی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در شرایط کنونی نقش مساجد در تاریخ ایران و اسلام همانند صدر اسلام است، افزود: تقویت مساجد تقویت اسلام، ایران، نظام و ایجاد اقتدار در همه عرصه‌ها برای مردم کشور است.

وی قشر جوان را مهمترین قشر جامعه دانسته و گفت: یکی از مهمترین بخش های مساجد در عرصه فعالیت فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند که مخاطبین آنها جوان هستند به همین جهت توجه به کانون ها یک توجه اساسی و حمایت از کانون ها یک عملکرد بنیادین در عرصه اقتدار مساجد و رشد فعالیت مساجد در همه عرصه هاست.

آیت الله صفایی بوشهری، مردم را اساس مدیریت مساجد عنوان کرد و گفت: هم دولت و هم سایر اقشار مردم باید از فعالیت های فرهنگی در مساجد حمایت مادی و معنوی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه آبادانی مساجد نشان از ایمان است، اظهار کرد: اگر از مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری حمایت نشود تمام طراحی ها، برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌ها اثر خود را از دست می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه در هر محله مسجد باید کانون منظومه زندگی مردم آن محله باشد، تاکید کرد: در معماری شهر و روستا باید مسجد محوری اصل باشد.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha