قرآن ملجائی مطمئن برای صیانت در برابر تهدیدات سخت و نرم است
کد خبر: 4021562
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

قرآن ملجائی مطمئن برای صیانت در برابر تهدیدات سخت و نرم است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: قرآن مایه عزت و سربلندی دانش آموزان در تمامی عرصه‌ها شده و ملجأ و مأمنی مطمئن برای صیانت از ایشان در برابر انواع تهدیدات سخت و نرم است.

نمایشگاه قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان جنوبی به گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، روز گذشته 26 آذرماه در بازدید از نمایشگاه قرآن، عترت و نماز شهرستان بشرویه اظهار کرد: فعالیت‌های ما در معاونت فرهنگی و پرورشی، معطوف به افزایش سرمایه‌های فرهنگی دانش‌آموزان است.

وی با بیان این نکته که بهترین سرمایه فرهنگی ما «قرآن‌کریم و سیره ائمه اطهار» است، تصریح کرد: اگر بخواهیم جوانانمان را در برابر انواع تهدیدات مصون کنیم، باید به قرآن پناه ببریم. چرا که انس با قرآن کریم، مأمنی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی را مهم ترین هدف برپایی نمایشگاه قرآن، عترت و نماز دانست و بیان کرد: این نمایشگاه در 7غرفه نقاشی و خطاطی،نماز و احکام،نجوم در قرآن، بازی‌های قرآنی، قصص قرآنی و مصباح الهدی با محوریت امام شناسی و امتداد ضهرو بر پا شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی، ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: هم‌زمانی برپایی این نمایشگاه در هفته قرآن، عترت و نماز از یک سو و تقارن آن با ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) از سوی دیگر زمینه‌ساز ترویج بهتر و تعمیق معارف قرآنی در جان و دل دانش‌آموزان تشنه علم و معرفت می‌شود.

واقعی یادآور شد: این نمایشگاه به مدت یک هفته صبح و عصر برای بازدید دانش‌آموزان و عموم مردم دایر است.

انتهای پیام
captcha