وحدت حوزه و دانشگاه، کشور را از نهضت ترجمه‌گرایی افراطی رها می‌سازد
کد خبر: 4021916
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر بیان کرد:

وحدت حوزه و دانشگاه، کشور را از نهضت ترجمه‌گرایی افراطی رها می‌سازد

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: دستاوردهای دو قشر دانشگاهی و حوزوی می‌تواند کشور را از نهضت ترجمه‌گرایی افراطی نجات دهد.

هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر هادی معماریان، رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت یاد شهید مفتح که سالروز شهادت ایشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، افزود: وحدت دو قشر متفکر حوزه و دانشگاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: وحدت دانشگاهیان و حوزویان در فرهنگ دینی نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و از خودگذشتگی این دو قشر است و این وحدت فقط یک سفارش و درخواست عادی نیست، بلکه یک وظیفه و تکلیف است.

معماریان با تأکید بر ضرورت پافشاری بر وحدت این دو قشر بیان کرد: معنای وحدت این دو قشر به معنای نبود اختلاف‌ سلیقه، تضارب اندیشه و انتقاد افکار حوزویان توسط دانشگاهیان و بالعکس نیست، بلکه مقصود از وحدت متفکران جامعه آن است که تمام افراد این دو قشر، با بهره‌گیری از عوامل وحدت و مشترکات، اختلافات در اندیشه را با تبادل فکری و مباحث منطقی حل کرده و فرهنگ واحدی را به جامعه ارائه دهند.

وی افزود: دستاوردهای دو قشر دانشگاهی و حوزوی می‌تواند کشور را از نهضت ترجمه‌گرایی افراطی نجات دهد و روند تولیدات علمی را مضاعف سازد که این مسئله هموار کننده استقلال علمی خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر تصریح کرد: دو نهاد حوزه و دانشگاه به‌عنوان مغز متفکر جامعه به شمار می‌روند و لذا وحدت و همدلی آن‌ها موجب هم‌افزایی نیروها و پیشرفت کشور با سرعت بیشتر می‌شود.

وی گفت: وحدت امری پویا در اجرایی‌سازی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است و در هر مقطع از زمان با توجه به سطح پیشرفت در این حوزه و متناسب با نیازهای روز جامعه ضرورت دارد بر سطح همکاری آن‌ها افزوده شود تا نتیجه اقدامات منطقی و حکیمانه این دو نهاد، اجماع نخبگانی برای رسیدن به توسعه پایدار باشد.

انتهای پیام
captcha