برگزاری کرسی «مروری بر تحولات تاریخی، سیاسی افغانستان» در لرستان
کد خبر: 4022271
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

برگزاری کرسی «مروری بر تحولات تاریخی، سیاسی افغانستان» در لرستان

کرسی علمی، ترویجی «مروری بر تحولات تاریخی و سیاسی افغانستان» شامگاه یک‌شنبه، ۲۸ آذرماه به صورت مجازی برگزار شد.

کرسی علمی، ترویجی «مروری بر تحولات تاریخی، سیاسی افغانستان» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، کرسی علمی، ترویجی «مروری بر تحولات تاریخی و سیاسی افغانستان» شامگاه یک‏شنبه، ۲۸ آذرماه با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان و کمیته علمی، پژوهشی کنگره ملی بزرگداشت ۶۳۰۰ شهید والامقام استان لرستان و دفتر کرسی‌های ترویجی دانشگاه لرستان برگزار شد.

مهدی شاهین، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان، ارائه‌دهنده در این کرسی بود، مدیریت کرسی را سروش آزادبخت برعهده داشت و ناقدان در این کرسی علی امیری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیا، دانشگاه لرستان، مهدی ذوالفقاری، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی، دانشگاه لرستان بودند.

این کرسی به‌صورت مجازی برگزار شد و شرکت‌کنندگان به بررسی تحولات تاریخی و سیاسی کشور همسایه، افغانستان با رویکردهای علمی منبعث از علوم سیاسی، تاریخ و جغرافیا پرداختند.

هدف از برگزاری کرسی‌های علمی، تخصصی و علمی، ترویجی، گسترش و نهادینه‌سازی فضای نقد علمی و آزاداندیشی‌های مبتنی بر تحلیل‌های علمی است و در کرسی مذکور نیز دانشجویان غیرایرانی(اهل کشور افغانستان) مشارکت داشتند.

لازم به ذکر است، کرسی مذکور با توجه به اهمیت رویدادهای اخیر در کشور افغانستان و اثرگذاری آن بر منطقه خاورمیانه، برگزار شد.از دیرباز تاکنون، ایران و افغانستان به‌عنوان دو کشور مسلمان و همسایه یکدیگر، مناسبات مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دانشگاهی با همدیگر داشته‌اند.

از جمله سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی با تأکید بر تقویت ارتباطات علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه‌های کشور با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان(جهان اسلام) است و رویکرد دانشگاه لرستان نیز برگزاری منظم این‌گونه کرسی‌ها براساس مشارکت متخصصان هر موضوع است.

انتهای پیام
captcha