لزوم راه‌اندازی اردوگاه معتادان متجاهر در مازندران
کد خبر: 4022944
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
در دیدار سردار مؤمنی با آیت‌الله لائینی مطرح شد

لزوم راه‌اندازی اردوگاه معتادان متجاهر در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: راه‌اندازی اردوگاه معتادان متجاهر در مازندران اقدام خوبی است، ولی اگر نظارتی برای بعد از اتمام دوره ترک بهبودیافتگان نباشد، چندان در ساماندهی معتادان موثر نخواهد بود.

دیدار سردار مومنی با ایت الله لائینیبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، ظهر دیروز یکم دی‌ماه در نشست با سردار اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: یکی از بدترین منظره‌ها، دیدن چهره یک معتاد است، چرا که علاوه بر از دست دادن پول، آبروی اجتماعی خود را از دست می‌دهند و بی‌غیرت نیز می‌شوند.

وی با بیان اینکه، فقر و بی‌توجهی به خانواده از دیگر آثار بد اعتیاد است، افزود: برای جلوگیری از این آسیب باید یک طرح و برنامه کارآمد داشته باشیم و در این راستا نمی‌توان توقع زیادی از دولت داشت.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اشتغال باید جدی گرفته شود، ادامه داد: راه‌اندازی اردوگاه معتادان متجاهر در مازندران اقدام خوبی است ولی اگر نظارتی برای بعد از اتمام دوره ترک بهبودیافتگان نباشد، چندان در ساماندهی معتادان موثر نخواهد بود.

محمدی لائینی گفت: خوشبختانه درباره مبارزه با مواد مخدر اختلاف نظر وجود ندارد، امیدواریم با روشنگری و مهیا کردن بستر اشتغال در کشور بتوانیم در ساماندهی معتادان متجاهر موفق باشیم.

در ادامه سردار اسکندر مومنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار کرد: بر اساس امضاء تفاهمنامه ملی قرار بود ۱۰ اردوگاه معتادان متجاهر در سطح کشور احداث شود و در استان مازندران نیز قرار بود تا این اردوگاه با مدیریت سپاه ایجاد شود.

وی افزود: با رویکرد جدید دولت سیزدهم و توجه ویژه ریاست جمهوری به حوزه آسیب‌های اجتماعی با اولویت مدیریت و کنترل آسیب‌های مربوط به مواد مخدر و روانگردان‌ها و توجه ویژه استاندار مازندران انتظار داریم تا مفاد این تفاهم نامه اجرایی و در استان مازندران شاهد ایجاد این اردوگاه باشیم.

وی گفت: در این مراکز علاوه بر سم‌زدایی، معتادان آموزش‌های مورد نیاز فنی و حرفه‌ای را هم می‌بینند و برای اشتغال آنان و مراقبت پس از خروج نیز برنامه‌ریزی می‌شود تا دوباره عود نکنند.

مومنی خواستار بهره گیری از مشارکت افراد خیرین در امر بهبود معتادان و مراقبت پس از خروج شد و گفت: شهرداری‌ها و بهزیستی در این زمینه نقش اصلی را دارند و ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه پرداخت سرانه نگهداری و درمان معتادان متجاهر آمادگی خود را اعلام کرده است.

همچنین سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران از تلاش‌ها و اقدامات سردار مومنی و همکارانشان در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر تقدیر کرد و گفـت: کنترل و ساماندهی معتادان متجاهر یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی ما در استان است و برای پاکسازی شهر‌های استان از آسیب‌های حوزه مواد مخدر با برنامه وارد خواهیم شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، تاکید کرد: با حمایت و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سپاه استان و دستگاه‌های مرتبط حتما نسبت به ایجاد اردوگاه معتادان متجاهر در استان اقدام خواهیم کرد و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌‌کنیم.

انتهای پیام
captcha