اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش البرز در دهه بصیرت
کد خبر: 4023574
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش البرز در دهه بصیرت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اعلام اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش این استان در دهه بصیرت، گفت: ترویج مکتب سردار سلیمانی صیانت از شعائر انقلاب اسلامی است و امروز باید ابعاد مکتب و سیره شهید سلیمانی را به‌خوبی به نسل جوان معرفی کرد.

فهمیده معاون پرورشی آموزش و پرورش البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه دهه بصیرت و میثاق با ولایت از 9 تا 19 دی‌ماه نامگذاری شده است، اظهار کرد: به‌مناسبت این دهه دو هزار برنامه بصیرتی در فضای مجازی مدارس این استان با شعار «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» در حال اجراست.

وی افزود: این برنامه‌ها با هدف ارتقای آگاهی و بصیرت‌افزایی، ترویج گسترش فرهنگ ایثار، شجاعت، مقاومت و تبیین معارف، آرمان‌ها، ارزش‌ها، دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت در بین دانش‌آموزان آماده‌سازی شده است.

فهمیده بیان کرد: این برنامه با موضوع حماسه ۹ دی و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در مدارس و دبیرخانه قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در آموزش و پرورش با مشارکت دانش‌آموزان، مربیان و معاونین پرورشی و فرهنگی مدارس البرز برنامه‌ریزی و آماده اجرا در فضای مدارس، اداری و در بستر شبکه شاد شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز برگزاری همایش بصیرت در مکتب حاج قاسم سلیمانی، اردوی راهیان‌نور مجازی، برپایی نمایشگاه و نشست‌های علمی و پژوهشی، مسابقات فرهنگی ،هنری و ورزشی، غبارروبی، عطرافشانی مزار مطهر شهدای مدافع حرم، رزمایش کمک‌های مؤمنانه، پویش، تجمع مدافعان ولایت، موکب و همایش مقاومت را از جمله عناوین این برنامه بصیرتی ذکر کرد.

این مسئول از برگزاری محفل انس با قرآن، تجمع فاطمیون، خاطره‌گویی با موضوع تشییع با شکوه سردار دل‌ها، بارگذاری تولیدات هنری و رسانه‌ای در بستر شبکه شاد، فضاسازی مدارس و اداره‌های آموزش و پرورش، دکلمه، فراخوان مسابقه نقاشی سیاه قلم برای دانش‌آموزان دوره متوسطه و ویژه‌برنامه سلام بر قاسم به‌عنوان دیگر برنامه‌های دهه بصیرت در حوزه آموزش و پرورش استان البرز نام برد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه حماسه ۹ دی را فرصت مناسبی برای ترویج و اشاعه انقلابی‌گری و بصیرت‌افزایی دانست و گفت: در این روز وحدت و یکپارچگی ملت ایران مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و استکبارجهانی هویدا شد که توانست بازتاب و انعکاس مناسبی نیز به دنبال داشته باشد.

فهمیده بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی طلایه‌دار ایستادگی در مقابل مستکبران جهان بود و امروز باید ابعاد مکتب و سیره شهید سلیمانی را به‌خوبی به نسل جوان معرفی کرد، چراکه مکتب شهید سلیمانی در همه بخش‌ها کارآمد و نجات‌بخش است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج مکتب سردار سلیمانی صیانت از شعائر انقلاب اسلامی است، گفت: حاج قاسم سلیمانی حیات با برکت خود را در دفاع از ارزش‌های اسلامی و خدمت صادقانه به مردم سپری کرد و مراسم‌ باشکوه تشییع و گرامیداشت شهید سلیمانی نمادی از پیوند عاطفی مردم با نظام اسلامی، جبهه مقاومت و خادمان ملت را به نمایش گذاشت.

این مسئول اظهار کرد: سردار دل‌ها برای خدا کار می‌کرد و اخلاص آن شهید عامل عزیزشدن و نفوذ در قلب‌ها بود و با توجه به جایگاه و ارزش آن شهید بزرگ در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلابی و اسلامی لازم می‌دانیم نسل جوان و دانش‌آموز را به هر ترتیبی با ابعاد مختلف تفکرات و شخصیت آن شهید آشنا کنیم.

انتهای پیام
captcha