ضرورت ورود هیئت‌های مذهبی به تولید محتوای رفع شبهات دینی
کد خبر: 4023897
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴

ضرورت ورود هیئت‌های مذهبی به تولید محتوای رفع شبهات دینی

استاندار فارس خواستار ورود هیئت‌های مذهبی برای تولید محتوای رفع شبهات دینی شد و افزود: هیئت‌های مذهبی باید به این مبحث ورود کرده و مشکلات را کنترل و از بین ببرند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس شب گذشته، 5 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی هیئت‌های مذهبی این استان با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر مکرم اسلام(ص) در خصوص جدایی‌ناپذیری قرآن و عترت گفت: باید مراسم‌ مذهبی و مسائل دینی همراه با آموزش فقه دینی و تفسیر قرآن و آموزش سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد تا آگاهی درباره مسائل دینی در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه توجه به تفسیر قرآن و فقه اسلامی، سیره عملی اهل بیت(ع) است، گفت: باید تلاش کنیم تا اطلاعات دینی جوانان را در عصر امروز افزایش دهیم تا بتوانیم با شبهات دینی که از سوی دشمن القا می‌شود به خوبی مقابله کنیم.

ایمانیه خواستار ورود هیئت‌های مذهبی برای تولید محتوای رفع شبهات دینی شد و افزود: هیئت‌های مذهبی باید به این مبحث ورود کرده و مشکلات را کنترل و از بین ببرند.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه هر زمان که هیئت‌های مذهبی در مناطق مختلف شهری فعالیت داشتند، مشکلات اجتماعی کاهش یافته است، خواستار تدوین اطلس فعالیت هیئت‌های مذهبی در مناطق مختلف استان شد و گفت: اگر مناطقی بدون هیئت مذهبی هستند باید نسبت به حضور این هیئت‌ها در آن مناطق اقدام کرد.

وی همچنین گفت: هیئت‌های مذهبی می‌توانند در مشکلات اجتماعی کمک شگرفی به مدیران جامعه کرده و ساماندهی مشکلات را در دستور کار قرار دهند.

ایمانیه بر ضرورت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: فرهنگ وابستگی و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید نسل در نسل انتقال یابد و این فرهنگ باید در میان خانواده‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی به نقش هیئت‌های مذهبی در این زمینه اشاره کرد و افزود: مردم با نهاد اجتماعی هیئت‌های مذهبی مأنوس هستند چنانچه مشاهده می‌کنیم که در مناسبت‌های مختلف به خصوص ایام محرم و صفر اقشار مختلف مردم در این نهادها حضور می‌یابند.

ایمانیه همچنین بر ضرورت گسترش فضاهای دینی تأکید کرد و گفت: زمین‌هایی که کاربرد دینی و مذهبی دارد باید در اختیار خیران قرار گیرد تا بتوانند بناهای مذهبی را احداث کنند.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ورود پیکر مطهر 8 تن از شهدای دوران دفاع مقدس طی روزهای آتی به استان، از هیئت‌های مذهبی خواست تا در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha