رفع مسائل جوانان عزم و تلاش همگانی را می‌طلبد
کد خبر: 4024646
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

رفع مسائل جوانان عزم و تلاش همگانی را می‌طلبد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه موفقیت مسئولان با موفقیت جوانان محقق می‌شود، رفع مشکل و مسائل جوانان را در گرو عزم و تلاش همگانی دانست.

وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانانبه گزارش ایکنا از یزد، وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، امروز، 8 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد و جوانان استان یزد اظهار کرد: مسائل جوانان امروز به عنوان مسائل عمومی وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه مشکل کشور است که دولت برای حل این مشکلات تشکیل شده و حل مسائل و بودجه، ساختار و منابع آن بین دستگاه‌های اجرایی مختلف توزیع شده است و هرکسی مسئولیت ذاتی دارد و برخی به عنوان مسئله اشتراکی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌ها در خصوص بودجه‌های مربوط به امور جوانان افزود: حدود 70 هزار میلیارد تومان وام ازدواج به 750 هزار نفر اعطا شده است که همین حدود نیز بودجه تسهیلات در خصوص اشتغال بوده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: موفقیت ما مسئولان با موفقیت جوانان محقق می‌شود. امور جوانان از زمان تشکیل خود مجموعه ستادی است بدین معنا که باید برای رصد و شناخت دقیق جوانان و گزارش به نهادهای مربوطه و بررسی و پیگیری‌های لازم برنامه‌ریزی کند که ما معتقد هستیم این وظیفه باید تقویت شود.

وی گفت: در رابطه با رشد جوانان معتقد هستیم که نظارت مداوم و مطالبه جوانان باید صورت گیرد تا مسئولیت‌ها توسط جوانان شایسته مورد پذیرش قرار گیرد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: دولت بودجه امور جوانان و ردیف اصلی ما را در سال 1401 رشد داده است که از این اعتبار اگر 80 درصد به ما تخصیص پیدا کند بازهم چند برابر امسال بودجه خواهیم داشت اما در این راستا باید روندها را بهبود بخشیم.

یامین‌پور افزود: سمن و تشکل به عنوان نهادهای داوطلبانه با هدف فعالیت‌های داوطلبانه هستند که تبدیل شدن به شرکت برای فرار مالیات و جذب‌های بی‌حساب، فساد است و لذا معتقد هستیم سمن برای اشتغال و حرفه نیست بلکه نوعی آغاز کنش اجتماعی است.

وی ادامه داد: از کارآفرینی و اشتغال‌پذیری و انواع کنش‌های اجتماعی حمایت می‌کنیم اما تبدیل شدن به حرفه فساد و آسیب است و سعی داریم جلو این اتفاق گرفته شود زیرا حق سمن‌های جوان‌تر ضایع می‌شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: جوانان باید با مطالبه آرمان‌ها و وعده‌ها و همچنین طرح درست مسئله و حل آن به نحوی در جهت  حل مشکلات به دولت کمک کنند زیرا به تنهایی توان شناخت مسئله و حل آن را ندارد و در این راستا نقش جوانان بسیار مهم و مؤثر است.

انتهای پیام
captcha