حماسه ۹ دی، مهر تأیید مردم بر آرمان‌های انقلاب بود
کد خبر: 4024823
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

حماسه ۹ دی، مهر تأیید مردم بر آرمان‌های انقلاب بود

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۹ دی یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی انقلاب است که برخاسته از بصیرت مردم و پافشاری آنها بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.

حسین طیبی‌فر جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز پنجشنبه، ۹ دی‌ماه در مراسم گرامی‌داشت سالروز حماسه ۹ دی در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: ۹ دی یک خروش همگانی بود، هیچ‌گاه نباید فتنه‌گران را فراموش کرد و به فرموده مقام معظم رهبری، فتنه خط قرمز نظام است.

وی افزود: ۹ دی یکی از قله‌های فراموش‌نشدنی انقلاب است که برخاسته از بصیرت، شناخت موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز، حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی در تاریخ انقلاب اسلامی، بر هم زدن ائتلاف پیچیده دشمنان و مهره‌های داخلی آنها، پافشاری مردم بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، ناکام گذاشتن توطئه دشمن در مسیر انقلاب‌های رنگین، برملا کردن پیوند دشمنان انقلاب با مهره‌های داخلی‌شان و درک دشمن از پیوند مستحکم مردم با ولایت بود.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در جریان فتنه، برخی نقش لیدر را به عهده داشتند و به فرموده مقام معظم رهبری، فتنه به سال ۸۸ مربوط نمی‌شد و از ۱۵ سال قبل، آن را طراحی کرده بودند و ایشان همواره تذکرات لازم را گوشزد می‌کردند. سال ۷۸ در جریان کوی دانشگاه، فتنه را تست کردند، آن هم به دستان نامبارک کسانی که بر سر سفره انقلاب نشسته بودند. کسانی که مسئول امنیت کشور بودند، مسئولیت اداره فتنه ۷۸ را به عهده گرفتند و وقتی مقام معظم رهبری آنها را احضار کرد، به دروغ گفتند که اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: در قصه کوی دانشگاه، خسارت وارد کردند، ولی موفق نشدند. بنابراین، سرمایه‌گذاری کردند، به ملاقات جرج سوروس رفتند که مدیر انقلاب‌های مخملی با حمایت سازمان سیا محسوب می‌شود. جین شارپ نیز برنامه‌نویس این جریان است که ۱۸۰ دستورالعمل برای براندازی مخملی دارد. این دستورالعمل‌ها در چند کشور اجرا شد و نتیجه گرفتند، لذا خیال کردند در جمهوری اسلامی نیز همین اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر تصریح کرد: فتنه ۸۸، از قبل طراحی شده بود و بحث انتخابات که یک نفر رأی می‌آورد و دیگری بازنده می‌شود، نبود. از چند سال قبل، آموزش دادن افراد برای براندازی نظام را شروع کرده بودند، ولی دشمن از یک چیز غفلت کرد و آن، رابطه ولایی مردم با ولی امر خود و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود. هشت ماه، کشور را به آشوب کشیدند و آرامش را از مردم سلب کردند. بعد از هشت ماه، روز عاشورا که فرا رسید، خمیرمایه اصلی را بیرون ریختند. در تهران، هر چه علائم عزداری اباعبدالله الحسین(ع) بود، پایین کشیدند و آتش زدند، دیگ‌های غذایی را که برای عزاداران تهیه شده بود، کف خیابان ریختند و لگدمال کردند و با سنگ و تکه‌های آجر به جان مردم نمازگزار در ظهر عاشورا افتادند، شبیه حوادثی که در کربلا اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: به جز جمع محدودی از لیدرها و مهره‌های فتنه که یا از کشور فرار کردند و یا بازداشت و محاکمه شدند، سایرین مسئولیت‌هایی بر عهده گرفتند و برخی اجازه ندادند که از فتنه صحبت شود. بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمر بن ذی‌الجوشنی که در کربلا مقابل اباعبدالله(ع) ایستاد و بنا بر نقلی، سر از بدن ایشان جدا کرد، جانباز جنگ صفین بود. ولایت‌مدار بودن صرفاً در یک مقطع تاریخ هیچ فایده‌ای ندارد و باید حرکتی استمراری و ماندگار باشد و حماسه‌سازان ۹ دی نشان دادند که ولایت‌مدار هستند، پای ارزش‌هایشان ایستاده‌اند و مسائلی که همین فتنه‌گران در بعضی از مسئولیت‌های اجرایی به وجود آوردند، امروز کشور را به این مشکلات مبتلا کرده است.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همه باید کمک کنیم تا نظام جمهوری اسلامی، خادم مردم بودن را به اثبات برساند. مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند، حکومت بر مردم نیست، بلکه برای مردم است. هر مسئولی در جمهوری اسلامی باید خودش را خادم مردم بداند، نه سرور آنها. اگر این اتفاق بیفتد، بسیاری از مشکلات با حمایت‌های مردم و کار شبانه‌روزی و پیگیری‌های مدبرانه مسئولان می‌تواند به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: در ۹ دی، مردم به موقع حرکت کردند، پیام رهبر را شنیدند و ولایت‌مداری خود را ثابت کردند. لذا، همه آنها به میدان آمدند و حادثه‌ای را در ۹ دی آفریدند که دشمن را ذلیل کرد، مهره‌های کلیدی آن را در داخل ناامید ساخت و باعث شد که مقام معظم رهبری، ۹ دی را یوم الله بخوانند.

حجت‌الاسلام طیبی‌فر تصریح کرد: ۹ دی همواره باید بماند، تا حماسه‌سازان همیشه مواظب فتنه‌گران بوده و در صحنه‌های مورد نیاز حضور جدی داشته باشند و انقلاب اسلامی از این پیچ تاریخی عبور کند و به دست مبارک ملت مسلمان ایران و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب، به دست صاحب اصلی‌اش سپرده شود.

انتهای پیام
captcha