چهارمحال‌وبختیاری میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود
کد خبر: 4025521
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
در ایام فاطمیه؛

چهارمحال‌وبختیاری میزبان ۸ شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال‌وبختیاری از ورود پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام به استان همزمان با ایام فاطمیه خبر داد و گفت: این شهدا در سه شهرستان شهرکرد، کیار و خانمیرزا به خاک سپرده خواهند شد.

منوچهر ذوالفقاری،  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، منوچهر ذوالفقاری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ۱۲ دی‌ماه در جمع اصحاب رسانه استان با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با تسلیت دهه دوم فاطمیه، اظهار کرد: در این ایام ویژه، چهارمحال‌وبختیاری میزبان هشت شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود که چهار شهید در عملیات کربلای ۵، دو شهید در عملیات رمضان در شرق بصره، یک شهید در عملیات والفجر ۴ و یک شهید در تک دشمن در شلمچه در سال ۶۷ به فیض عظمای شهادت نائل شده‌اند.

وی با ذکر این شهیدان والامقام در رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار دارند، ادامه داد: دو تن از این شهدای گمنام برای تدفین در شهر آلونی به خانمیرزا اعزام می‌شوند، ۲ شهید نیز در ناغان شهرستان کیار به خاک سپرده می‌شوند، شهرکرد نیز میزبان چهار شهید است که سه شهید در موزه دفاع مقدس و یک شهید در حوزه علمیه خواهران تدفین خواهند شد.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه برنامه‌های خوبی برای استقبال از شهدا و ایجاد حال و هوای شهدایی در استان از روز ۱۴ دی‌ماه و با ورود شهدا به فرودگاه شهرکرد پیش‌بینی شده است، افزود: در این روز، شهدای خانمیرزا و کیار به این شهرستان‌ها اعزام می‌شوند و ۴ شهید نیز در فرصت باقیمانده تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در روز ۱۶ دی‌ماه، در ۳۰ نقطه از شهرستان‌های بن، سامان، بروجن و لردگان شمع محافل و برنامه‌های عزاداری در مساجد و تکایا و هیئات مذهبی خواهند بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تصریح کرد: در روز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم وداع با پیکر شهدای گمنام استان همزمان با ۲۵۰ شهید گمنام سراسر کشور در مصلای شهرکرد و طی ویژه‌برنامه‌ای برگزار خواهد شد، سپس این پیکرها به سمت موزه دفاع مقدس استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند. ضمن اینکه یک شهید گمنام نیز با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه استان در محل حوزه علمیه خواهران به خاک سپرده می‌شود.

ذوالفقاری بیان کرد: در خانمیرزا نیز پیکر مطهر شهدای گمنام از محل سپاه آلونی به سمت تپه نورالشهدا و در ناغان از میدان امام(ره) این شهر به سمت تپه نورالشهدا تشییع خواهند شد. از عموم مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور استان دعوت می‌شود که در این مراسم معنوی حضور یابند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با ذکر اینکه با ورود پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام به چهارمحال‌وبختیاری مجموع شهدای گمنام استان به ۱۲۹ شهید می‌رسد، ادامه داد: همچنین تعداد المان‌های شهدا به ۴۳ المان افزایش می‌یابد که ساخت المان‌ها علاوه بر اعتبارات دولتی از محل کمک خیران تامین می‌شود.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه تکمیل ساختمان و محتوای موزه دفاع مقدس استان در دست انجام است، گفت: با توجه به سفر اخیر کمیسیون فرهنگی و سفر پیش روی رئیس جمهور به استان، قول‌هایی مبنی بر کمک داده شده و خبرهای خوشی در راه است؛ همچنین هزینه تکمیل موزه و المان‌های شهدای گمنام مبلغی حدود یک‌هزار میلیارد ریال برآورد شده که تلاش خواهد شد در سفر رئیس جمهور به استان مصوب و جذب شود.

انتهای پیام
captcha